Τι να κάνετε όταν ο προϋπολογισμός σας στο AdWords είναι περιορισμένος

Άδειες τσέπες Adwords

Ένα από τα μηνύματα που μισούν να βλέπουν οι διαφημιστές του AdWords είναι το παρακάτω:

Limited by budget - Adwords

Ναι, το ξέρω, δεν είναι ωραίο να βλέπεις ευκαιρίες για πωλήσεις να χάνονται επειδή δεν έχεις διαθέσιμο προϋπολογισμό για να τις πιάσεις! Από την άλλη, ωστόσο, πρέπει να αναλογιστούμε αν κάθε ευρώ που δαπανήθηκε, δαπανήθηκε με τον βέλτιστο τρόπο. Αλλά επειδή δεν ωφελεί τόσο να στενοχωριόμαστε για κάτι που έγινε, ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να μην ξανασυμβεί!

Η πρώτη ενέργεια είναι να δούμε αν η καμπάνια έχει θετικό ROI (Return on Investment). Αν το ROI είναι θετικό, τότε για κάθε ευρώ που δαπανάμε κερδίζουμε 1+ ευρώ, οπότε απλά αυξάνουμε το budget!

Αν όμως το ROI δεν είναι θετικό, μπορούμε να κάνουμε τις παρακάτω ενέργειες για να γίνει:

Μείωση προσφορών (μεγ CPCs) για να μειώσουμε την μέση θέση της διαφήμισης

Αρκετοί αρχάριοι διαχειριστές λογαριασμών AdWords και σχεδόν το σύνολο των ιδιοκτητών επιχειρήσεων οι οποίοι μόνοι τους διαχειρίζονται του λογαριασμούς τους, θέλουν οι διαφημίσεις τους να εμφανίζονται στην πρώτη θέση! Συγνώμη για την υπερβολή σχετικά με το “σύνολο των ιδιοκτητών επιχειρήσεων”, αλλά να σας πω την αλήθεια, δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα!

Αυτό που έχω να πω είναι ότι το να είσαι πρώτος στο AdWords, δεν σημαίνει ότι είσαι και ο καλύτερος. Ο σκοπός των διαφημίσεων στο AdWords, ειδικά για τις διαφημίσεις Δικτύου, είναι το κέρδος. Τι είναι καλύτερο; Να εμφανίζεσαι στην πρώτη θέση των διαφημίσεων στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google και να χάνεις χρήματα λόγω πολύ ακριβού CPC ή να είσαι π.χ. στην τέταρτη θέση και να βλέπεις τον λογαριασμό σου στην τράπεζα να γεμίζει χρήματα;

Μειώνοντας τις προσφορές (μεγ. CPCs – max CPC) ή αλλιώς τα bids, μειώνετε και την θέση στην οποία εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα κλικς που γίνονται στα διαφημιστικά σας να είναι φθηνότερα. Αν ο προϋπολογισμός σας για μια καμπάνια είναι 100 ευρώ/μέρα και για κλικς σε διαφημίσεις στην πρώτη θέση πληρώνετε κατά μέσο όρο 1 ευρώ/κλικ, ο μέγιστος αριθμός κλικς που θα γίνουν στο διαφημιστικό σας είναι 100. Αν μειώσετε το μέσο κόστος ανά κλικ στα 0,7 ευρώ/κλικ, τότε ο μέγιστος αριθμό κλικς που θα γίνουν στο διαφημιστικό σας μπορεί να είναι περίπου 142 κλικς. Όχι και άσχημα! Σκεφθείτε ότι με τα ίδια χρήματα, στη δεύτερη περίπτωση αυξάνετε τους επισκέπτες στο site σας κατά 42%!

Εδώ, πρέπει να κάνουμε μια υποσημείωση. Το παραπάνω ισχύει για λέξεις-κλειδιά με υψηλό Quality Score, ιδανικά 10/10. Αν το Quality Score δεν είναι υψηλό, δηλαδή είναι μικρότερο από 6/10, τότε μειώνοντας τα bids θα εμφανίζεστε σε χαμηλότερες θέσεις, αλλά όχι για όλες τις αναζητήσεις που θα μπορούσατε να εμφανιστείτε. Το αποτέλεσμα θα είναι φθηνότερα αλλά και λιγότερα κλικς.

Χρησιμοποιείστε προγραμματισμό διαφημίσεων (ad scheduling)

Χρησιμοποιώντας το Ad Scheduling (Προγραμματισμός Διαφημίσεων) μπορείτε να εμφανίζεται τις διαφημίσεις σας τις ώρες που είναι πιο αποδοτικές για τις καμπάνιες σας.

Αν έχετε eshop τα πράγματα είναι απλά. Από την πληθώρα των στοιχείων που σας παρέχει το AdWords μπορείτε να δείτε ποιες ώρες της ημέρας έχετε το χαμηλότερο κόστος ανά μετατροπή (conversion), ή ακόμα καλύτερα πότε έχετε μέγιστο ROI. Για αυτές τις ώρες και μόνο μπορείτε να διαφημίζεστε.

Για να βγάλετε πιο ασφαλή συμπεράσματα, επιλέξτε ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα το οποίο θα σας δώσει στατιστικά σημαντικά στοιχεία, λαμβάνοντας υπόψη και τους παράγοντες της αγοράς σας, πχ εποχικότητα. Επίσης, προσέξτε τις ώρες που θα επιλέξετε να διαφημίζεστε, ο αριθμός των conversions (=πωλήσεων) να μην είναι πάρα πολύ μικρός, σε σχέση με τις υπόλοιπες ώρες.

Αν δεν έχετε eshop, ή αν έχετε eshop και δεν έχετε conversion tracking (παρακολούθηση μετατροπών), τότε μπορείτε να διαφημίζεστε τις ώρες που έχετε το πιο μικρό bounce rate, ή/και το μεγαλύτερο time on site ή/και τις περισσότερες pages/visit.

Παγώστε τις λέξεις-κλειδιά που δεν φέρνουν μετατροπές

Αυτή η συμβουλή ισχύει μόνο για λογαριασμούς AdWords οι οποίοι έχουν conversion tracking (παρακολούθηση μετατροπών).

Αν έχετε λέξεις-κλειδιά οι οποίες δεν φέρνουν conversions (μετατροπές) τότε μπορείτε να τις παγώσετε και σε δεύτερο χρόνο να τις διαγράψετε.

Αυτό που θα δείτε άμεσα, είναι ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν μιας και θα είναι ενεργές μόνο οι λέξεις-κλειδιά που φέρνουν μετατροπές, για τις οποίες θα έχετε διαθέσιμο μεγαλύτερο προϋπολογισμό.

Μια παρατήρηση που έχω να κάνω, είναι ότι κάποιες λέξεις-κλειδιά μπορεί να μην φέρνουν conversions αλλά να “βοηθούν” άλλες λέξεις-κλειδιά να φέρουν τα πολυπόθητα conversions. Αν διαγράψετε τις πρώτες λέξεις-κλειδιά ίσως να δείτε και μια μείωση στον αριθμό των conversions στο λογαριασμό σας.

Μπορείτε να ανακαλύψετε χρήσιμες πληροφορίες για τις υποβοηθούμενες μετατροπές (assisted conversions) ξεκινώντας από την σχετική σελίδα της Βοήθειας του AdWords (https://support.google.com/adwords/answer/1722023?hl=el)

Παγώστε λέξεις-κλειδιά με ακριβό κόστος ανά κλικ

Για τις περιπτώσεις με ενεργοποιημένο το conversion tracking, είναι πιθανόν να έχετε στο λογαριασμό σας λέξεις-κλειδιά οι οποίες φέρνουν conversions αλλά το CPC της κάθε λέξης είναι πολύ ακριβό, με αποτέλεσμα το κόστος ανά conversion να είναι και αυτό πολύ υψηλό. Αν το κόστος ανά conversion είναι τόσο μεγάλο που σας εκμηδενίζει το κέρδος, δεν έχει νόημα να διαφημίζεστε. Αυτές τις λέξεις-κλειδιά μπορείτε να τις παγώσετε και σε δεύτερη φάση να τις διαγράψετε.

Με αυτόν τον τρόπο θα αφιερώσετε μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού σας σε κερδοφόρες λέξεις-κλειδιά.

Στις περιπτώσεις που δεν έχετε conversion tracking ενεργοποιημένο, κάντε μια ανάλυση για να δείτε αν οι πιο ακριβές λέξεις-κλειδιά δεν έχουν ικανοποιητικά νούμερα όσον αφορά bounce rate, time on site, pages/visit.

Προσθέστε αρνητικές λέξεις-κλειδιά

Μια από τις βασικές ενέργειες optimization (βελτιστοποίησης) ενός λογαριασμού AdWords είναι η προσθήκη αρνητικών λέξεων-κλειδιών στις καμπάνιες ή/και στα ad groups (ομάδες διαφημίσεων) που περιέχουν λέξεις-κλειδιά οι οποίες δεν είναι σε exact match (ακριβής αντιστοίχηση).

Προσθέτοντας αρνητικές λέξεις-κλειδιά όχι μόνο εξοικονομείτε χρήματα από κλικς στις διαφημίσεις για εμφανίσεις σε άσχετες αναζητήσεις χρηστών, αλλά αυξάνετε και το CTR σας, το οποίο μεσοπρόθεσμα οδηγεί σε αύξηση του Quality Score και σε μείωση του κόστους ανά κλικ!

Επίλογος
Οι παραπάνω συμβουλές σκοπό έχουν την καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου budget (προϋπολογισμού) για τις καμπάνιες σας στο AdWords. Σκοπός τους είναι είτε η μείωση του CPC είτε η αύξηση του conversion rate στις καμπάνιες σας.

Κάθε ενέργεια που θα κάνετε μέσα στους λογαριασμούς σας θα πρέπει να βασίζεται σε σωστά αλλά και επαρκή στοιχεία. Δεν έχει νόημα πχ να παγώσετε μια λέξη-κλειδί επειδή αυτή δεν έχει φέρει conversions (μετατροπές), όταν έχουν γίνει μόνο 20 κλικς. Τα στοιχεία είναι πολύ λίγα για ασφαλή συμπεράσματα.

Επίσης, υπάρχει περίπτωση μειώνοντας την δαπάνη σας με βάση τις παραπάνω προτάσεις να μειώσετε και τελικά την κίνηση στο site σας από το AdWords και κατά συνέπεια τις πωλήσεις σας. Για αυτό το λόγο, πάντα να είστε έτοιμοι ώστε να αντιδράσετε άμεσα και να επαναφέρετε την απόδοση του AdWords λογαριασμού σας στα επίπεδα που επιθυμείτε.

Αλήθεια, εσείς τι κάνετε όταν ο προϋπολογισμός σας στο AdWords είναι περιορισμένος;
Κατεβάστε το Δωρεάν AdWords Ebook!

Post navigation