Πώς οι Επεκτάσεις Διαφημίσεων Επηρεάζουν την Κατάταξη Διαφημίσεων στο Adwords


Ad Extensions Standout Adwords
Στα τέλη Οκτωβρίου του 2013 η Google ανακοίνωσε μια αλλαγή στον αλγόριθμο του Ad Rank, η οποία επηρεάζει τρόπο που κατατάσσονται οι διαφημίσεις του AdWords στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google.

Πριν δούμε μαζί αναλυτικότερα αυτή την αλλαγή και τις επιπτώσεις, θετικές ή αρνητικές, που έχει στους λογαριασμούς AdWords αλλά και στην τσέπη μας(!), θα περιγράψουμε εν τάχει, για όσους δεν γνωρίζουν, τι είναι ο Ad Rank.

Τι είναι ο Ad Rank;

Ο Ad Rank ή αλλιώς η Κατάταξη Διαφήμισης, είναι μια τιμή η οποία καθορίζει την μέση θέση της διαφήμισής σας, σε μια σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτσης της Google. Ο Ad Rank υπολογίζεται χρησιμοποιώντας, το μέγιστο ποσό ανά κλικ (max CPC) που είστε διατεθειμένοι να δώσετε όταν κάποιος κάνει κλικ σε διαφημιστικό σας και τον Δείκτη Ποιότητας (Quality Score).

Ο Ad Rank, λόγω ότι εμπεριέχει τον Δείκτη Ποιότητας, επηρεάζει και το τελικό κόστος ανά κλικ σε διαφήμιση.
Μέχρι και τον Οκτώβριο, ο Ad Rank υπολογίζονταν ως εξής:

Ad Rank = max CPC x Quality Score

Η φόρμουλα είναι πολύ απλή, ο Ad Rank είναι το αποτέλεσμα του πολλαπλασιασμού της προσφοράς σας (bid), δηλαδή του μέγιστου ποσού που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε ανά κλικ, με τον Δείκτη Ποιότητας. Οπότε θέλετε να αυξήσετε τον Ad Rank σας (την Κατάταξη της Διαφήμισή σας), μπορείτε να κάνετε μια από τις δύο ενέργειες ή και τις δύο ταυτόχρονα:

Να βελτιώσετε το Quality Score σας ή/και να αυξήσετε τις προσφορές σας.

Η βελτίωση του Quality Score δεν μπορεί να γίνει άμεσα, χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια. Επίσης, δεν είναι γνωστοί όλοι οι παράγοντες που επηρεάζουν το Quality Score. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ωστόσο, ότι η βελτίωση του Quality Score έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του κόστους των διαφημίσεών μας! Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με το Quality Score στο ebook μου για τις διαφημίσεις AdWords.

Η αύξηση των προσφορών μπορεί να γίνει άμεσα. Το μόνο που χρειάζεται είναι χρήματα.

Πώς Άλλαξε ο Ad Rank;

Η Google πρόσθεσε ακόμα ένα παράγοντα στη φόρμουλα καθορισμού του Ad Rank. Αυτός ο παράγοντας είναι η αναμενόμενη επίδραση των επεκτάσεων διαφημίσεων (ad extensions). Η ακριβής διατύπωση της Google είναι “the expected impact from your ad extensions and formats”. Επειδή αυτό ακούγεται πολύ γενικό (και είναι), πρακτικά σημαίνει ότι όσοι χρησιμοποιούν σωστά τις επεκτάσεις διαφημίσεων, θα έχουν ευεργετικές επιπτώσεις στις κατατάξεις των διαφημίσεων τους.

Τι είναι οι επεκτάσεις διαφημίσεων (ad extensions);

Μια επέκταση διαφήμισης είναι μια επιπλέον πληροφορία που μπορούμε να προβάλουμε κοντά στο διαφημιστικό μας κείμενο, στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζητήσεων της Google.
Υπάρχουν αρκετοί τύποι επεκτάσεων διαφημίσεων, ένας από αυτούς είναι οι επεκτάσεις συνδέσμων ιστοτόπου (sitelink extensions).

Ad-extensions-adwords
Το παραπάνω παράδειγμα διαφημιστικού εκτός από τις επεκτάσεις συνδέσμων ιστοτόπου, έχει και άλλες επεκτάσεις διαφημίσεων.
- Έχει επεκτάσεις τοποθεσίας (location extensions), δηλαδή, “1141 Newpark Mall…”.
- Έχει επεκτάσεις κοινωνικών σχολιασμών (social annotations), δηλαδή, “Finish Line has 24,000…”.
- Έχει επεκτάσεις σχολιασμών αξιολογήσεων (review extensions), δηλαδή, η περιοχή του διαφημιστικού με τα 5 αστέρια και το νούμερο με τις αξιολογήσεις (reviews).

Γιατί είναι σημαντικές οι επεκτάσεις διαφημίσεων;

Οι επεκτάσεις διαφημίσεων βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη, δίνοντας περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες ανά διαφημιστικό κείμενο. Με τις επεκτάσεις διαφημίσεων μπορείτε να κάνετε το διαφημιστικό σας κείμενο να ξεχωρίζει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του CTR (clickthrough rate – αναλογία κλικς προς αριθμό εμφανίσεων της διαφήμισης).

Το αποτέλεσμα αυτής της αύξησης του CTR, είναι, για τον διαφημιζόμενο η βελτίωση μεσοπρόθεσμα του Quality Score και η μείωση του κόστους ανά κλικ.

Τί σημαίνει αυτή η αλλαγή του Ad Rank για τους διαφημιζόμενους;

Αυτή η αλλαγή σημαίνει ότι είναι ακόμα πιο σημαντικό, από σήμερα να χρησιμοποιείτε και να χρησιμοποιείτε σωστά τις επεκτάσεις διαφημίσεων. Αν δεν το κάνετε εσείς θα το κάνουν οι ανταγωνιστές σας!

Αλήθεια εσείς έχετε εκμεταλλευτεί σωστά τις επεκτάσεις διαφημίσεων;
Κατεβάστε το Δωρεάν AdWords Ebook!

 

Post navigation