Πώς να Χρησιμοποιήσετε Σωστά τις Αρνητικές Λέξεις-Κλειδιά στις Διαφημίσεις του Adwords

Say NO with Negative Keywords!

Σήμερα θα σας περιγράψω μερικούς αποτελεσματικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις αρνητικές λέξεις-κλειδιά για τις διαφημίσεις σας στο AdWords. Ήδη έχω αναφερθεί σε αυτές στο ebook μου σχετικά με τις διαφημίσεις με το Adwords, ωστόσο σε αυτό το post θα τις δούμε με περισσότερη λεπτομέρεια.

Αποτελέσματα σωστής χρήσης των αρνητικών λέξεων-κλειδιών

Ας δούμε πρώτα τι έχουμε να περιμένουμε από την σωστή χρήση των αρνητικών λέξεων-κλειδιών. Με τις αρνητικές λέξεις-κλειδιά μπορούμε:

- να μειώσουμε το κόστος των διαφημίσεων μας αποκλείοντας τα κλικς σε διαφημίσεις μας από χρήστες που δεν ενδιαφέρονται πραγματικά

- να αυξήσουμε το conversion rate του website μας, μιας και όπως αναφέραμε προηγουμένως, αποκλείουμε από το website μας την μη ποιοτική επισκεψιμότητα

- να βελτιώσουμε το Click Through Rate (CTR) των διαφημίσεών μας, με αποτέλεσμα μεσοπρόθεσμα να αυξήσουμε το Quality Score. Αυτό οδηγεί σε μειωμένο μέσο κόστος ανά κλικ (average CPC) συνολικά στο λογαριασμό του AdWords και σε καλύτερο Return On Investment (ROI).

Οι αρνητικές λέξεις κλειδιά λειτουργούν ως φίλτρα, τα οποία μας βοηθούν να “επιλέξουμε” εμείς ποιοι, από τους χρήστες που κάνουν αναζητήσεις στην Google, θα μας δουν!

Σε αυτό το post δεν θα περιγράψω τον τρόπο με τον οποίο βάζουμε τις αρνητικές λέξεις-κλειδιά σε ομάδα διαφημίσεων ή καμπάνια. Αυτό μπορείτε να το δείτε πολύ αναλυτικά στο AdWords Help https://support.google.com/adwords/answer/2453972?hl=en . Επικεντρώνομαι περισσότερο σε μερικές βέλτιστες πρακτικές χρήσης των αρνητικών λέξεων-κλειδιών.

Αρνητικές Λέξεις-Κλειδιά σε επίπεδο ομάδας διαφημίσεων (adroup) και καμπάνιας

Ας δούμε με ένα παράδειγμα ενός eshop, μερικούς τρόπους για να χρησιμοποιήσουμε σωστά τις αρνητικές λέξεις κλειδιά. Έστω ότι κάνουμε διαφήμιση σε ένα eshop που πουλάει κινητά τηλέφωνα και αξεσουάρ κινητών τηλεφώνων, όπως θήκες, φορτιστές, κλπ.

Σε ένα λογαριασμό Adwords για αυτό το eshop θα (πρέπει) να βρούμε και μια καμπάνια ή τουλάχιστον μια ομάδα διαφημίσεων (adgroup) η οποία θα διαφημίζει την κατηγορία προϊόντων στο website “Θήκες για κινητά τηλέφωνα”. Αν υποθέσουμε ότι στο λογαριασμό του Adwords υπάρχει η καμπάνια Θήκες Κινητών και μάλιστα έχει όλες τις λέξεις κλειδιά σε broad match modifier τύπο αντιστοίχισης, τότε η δομή της καμπάνιας θα μπορούσε να είναι η ακόλουθη:

Παράδειγμα δομής καμπάνιας & αρνητικών λέξεων-κλειδιών

Ας δούμε τώρα πώς χρησιμοποιούμε τις αρνητικές λέξεις-κλειδιά σε αυτή την περίπτωση.

Η καμπάνια μας αποτελείται από τρεις ομάδες διαφημίσεων (adgroups). Οι δύο από αυτές στοχεύουν τους χρήστες οι οποίοι αναζητούν θήκη για το κινητό τους τηλέφωνο χρησιμοποιώντας και την μάρκα του κινητού τους. Το τρίτο adgroup Θήκες Κινητών – General το χρησιμοποιούμε για να διαφημίσουμε την κατηγορία προϊόντων στο website “Θήκες για κινητά τηλέφωνα”. Επίσης, αυτό το adgroup στοχεύει χρήστες οι οποίοι είτε δεν κάνουν αναζητήσεις για θήκες κινητών χρησιμοποιώντας μάρκα, είτε κάνουν αναζητήσεις χρησιμοποιώντας μάρκα αλλά δεν ξέρουμε ποια είναι αυτή.

Τέλος, αυτό το adgroup το χρησιμοποιούμε και για να κάνουμε αποτελεσματική έρευνα λέξεων κλειδιών μέσω της Αναφοράς Όροι Αναζήτησης. Εκεί θα δούμε πώς αναζητά η αγορά μας τα προϊόντα μας, καινούριες τάσεις, κλπ.

Στα adgroups Θήκες Κινητών LG και Θήκες Κινητών Samsung έχω βάλει ως αρνητικές λέξεις κλειδιά, λέξεις που περιγράφουν τα αντίστοιχα tablets της κάθε εταιρείας, μιας και χρησιμοποιώ τις λέξεις-κλειδιά +θηκες +lg και +θηκες +samsung. Για αυτές τις λέξεις-κλειδιά μπορούν να εμφανιστούν οι διαφημίσεις μας και για αναζητήσεις όπως φθηνη θηκη galaxy tab Samsung. Τις αρνητικές λέξεις κλειδιά τις έχω βάλει με τον τύπο ευρείας αντιστοίχησης (broad match type) ώστε να πετύχω την ευρύτερη δυνατή στόχευση.

Στο adgroup Θήκες Κινητών – General έχω βάλει ως αρνητικές λέξεις-κλειδιά, τις λέξεις samsung και lg (με διάφορες παραλλαγές τους) ώστε οι λέξεις-κλειδιά αυτού του adgroup να μην ανταγωνίζονται τις λέξεις-κλειδιά των άλλων δύο. Δηλαδή, αποκλείω να εμφανίζονται οι διαφημίσεις αυτού του adgroup για αναζητήσεις θηκών για κινητά samsung ή lg. Είναι κρίμα να μην εμφανιστεί η διαφήμιση του adgroup Θήκες Κινητών Samsung, όταν κάποιος χρήστης αναζητά θήκη για κινητό Samsung και αντί αυτού, να δει το γενικό διαφημιστικό του adgroup Θήκες Κινητών – General!

Αναμένω ότι το μήνυμα του διαφημιστικού κειμένου του adgroup Θήκες Κινητών – General επειδή θα είναι πιο γενικό από αυτά των άλλων δύο adgroups, θα έχει και μειωμένο CTR σε σχέση με τα διαφημιστικά κείμενα των άλλων δύο adgroups.

Τέλος έχω χρησιμοποιήσει αρνητικές λέξεις-κλειδιά σε επίπεδο καμπάνιας, όπως tablet, για να αποκλείσω να εμφανιστούν διαφημιστικά από όλα τα adgroups αυτής της καμπάνιας, όταν οι χρήστες αναζητούν θήκες για tablets. Είναι πιθανό λέξεις-κλειδιά όπως +θηκες +lg και +θηκες +samsung να “λειτουργήσουν” όταν κάποιος αναζητά θήκες για tablet Samsung ή LG. Ηθελημένα έβαλα αυτές τις λέξεις-κλειδιά για τις ανάγκες του παραδείγματος. Αν διαχειριζόμουν ένα τέτοιο λογαριασμό και το budget ήταν μικρό, δεν θα τις έβαζα. Αν το budget ήταν μεγάλο και ήμουν μέσα στα πλαίσια του CPA ή κάποιου άλλου στόχου-metric τότε πιθανόν να τις έβαζα. Σε μια τέτοια περίπτωση θα χρησιμοποιούσα τακτικά την Αναφορά Όροι Αναζήτησης (Search Terms Report) για να εντοπίζω άσχετους όρους αναζήτησης και να τους κάνω αρνητικές λέξεις-κλειδιά.

Αρνητικές λέξεις-κλειδιά σε επίπεδο λογαριασμού AdWords

Για αναζητήσεις χρηστών στη Google, για τις οποίες δεν θέλουμε να εμφανίζεται κανένα διαφημιστικό κείμενο του λογαριασμού μας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια λειτουργία του AdWords που μας επιτρέπει να δημιουργούμε λίστες με αρνητικές λέξεις-κλειδιά και αυτές να τις ενώνουμε με τις καμπάνιες που θέλουμε. Διαβάστε σε αυτό το link τον τρόπο δημιουργίας λιστών αρνητικών λέξεων-κλειδιών https://support.google.com/adwords/answer/2453983

Ένας από τους σημαντικότερους λόγους για να χρησιμοποιούμε λίστες αρνητικών λέξεων-κλειδιών είναι η εξοικονόμηση χρόνου και η αποφυγή λαθών και παραλήψεων. Αν έχουμε εντοπίσει μια σειρά λέξεών-κλειδιών για τις οποίες δεν θέλουμε να εμφανίζονται τα διαφημιστικά του λογαριασμού μας, αντί να τις βάζουμε σε κάθε καμπάνια ως αρνητικές λέξεις-κλειδιά, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια λίστα και όποτε δημιουργούμε μια καινούρια καμπάνια, να την ενώνουμε μαζί της.

Επίσης, αν για κάποιο λόγο θέλουμε να διαγράψουμε μια αρνητική-λέξη κλειδί, τότε την διαγράφουμε από την λίστα και αμέσως αυτό έχει επίδραση σε όλες τις καμπάνιες με τις οποίες είναι ενωμένη η λίστα. Σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να γνωρίζουμε σε ποιες καμπάνιες έχουμε βάλει αυτή τη λέξη-κλειδί και να πάμε να την διαγράψουμε από κάθε μία.

Κατά τον ίδιο τρόπο, αν θέλουμε να προσθέσουμε μια αρνητική λέξη-κλειδί, την προσθέτουμε στη λίστα και αυτό είναι όλο! Γλυτώνουμε χρόνο και αποφεύγουμε λάθη και παραλείψεις.

Παραδείγματα αρνητικών λέξεων-κλειδιών για λίστες

Μερικά παραδείγματα αρνητικών λέξεων-κλειδιών για τις οποίες ίσως δεν θα θέλαμε να εμφανίζονται τα διαφημιστικά του λογαριασμού μας είναι:
-τηλέφωνo (οι χρήστες μπορούν να βρουν το τηλέφωνο της επιχείρησης από τα οργανικά αποτελέσματα)
-email
-διεύθυνση
-χάρτης
-σχόλια
-reviews (ίσως σε κάποιες περιπτώσεις)
-δωρεάν (ίσως σε κάποιες περιπτώσεις)
-θέσεις εργασίας (οι χρήστες μπορούν να βρουν αυτές τις πληροφορίες από τα οργανικά αποτελέσματα)
-cv

Δημιουργήστε περισσότερες από μία λίστες αρνητικών-λέξεων κλειδιών

Για ακόμα μεγαλύτερη ευχρηστία, θα πρότεινα να ομαδοποιήσετε τις αρνητικές λέξεις-κλειδιά που θέλετε να βάλετε στη λίστα σας και αντί για μία λίστα, να δημιουργήσετε αρκετές λίστες. Για παράδειγμα θα μπορούσατε να δημιουργήσετε μια λίστα με όλες τις λέξεις-κλειδιά που περιγράφουν τρόπους επικοινωνίας δηλ, τηλέφωνο, email, κλπ. Μια άλλη λίστα αρνητικών λέξεων-κλειδιών θα μπορούσε να είναι λέξεις-κλειδιά που περιγράφουν κάποιον χρήστη που αναζητά εργασία, δηλ. θέσεις εργασίας, αγγελίες, πρόσληψη, κλπ.

Σκοπός μας σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν είναι να αποκλείσουμε το χρήστη να έρθει σε επαφή μαζί μας, αφού μπορεί να το κάνει από τα οργανικά αποτελέσματα, αλλά να εξοικονομήσουμε χρήματα από κλικς στα διαφημιστικά μας για αναζητήσεις οι οποίες δεν πρόκειται να καταλήξουν σε πώληση.

Μερικές ιδέες για λίστες αρνητικές λέξεων-κλειδιών

Αναφορά Όροι Αναζήτησης

Κάθε λογαριασμός AdWords έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και απαιτήσεις. Ο καλύτερος τρόπος για έρευνα αρνητικών λέξεων-κλειδιών, όπως ήδη προανέφερα, είναι μέσα από την Αναφορά Όροι Αναζήτησης.

Έρευνα Αρνητικών Λέξεων-Κλειδιών με το Google Analytics

Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και δεδομένα από το Google Analytics, όπως:
- από τις αναφορές SEO (Search Engine Optimization Reports https://support.google.com/analytics/answer/1308626?hl=en ) και ειδικότερα από την Αναφορά Ερωτημάτων SEO. Από αυτή την αναφορά θα πάρετε ιδέες για αρνητικές λέξεις-κλειδιά από τις αναζητήσεις των χρηστών στη Google.

-από την αναφορά (Απόκτηση > Καμπάνιες >) Οργανικές Λέξεις-Κλειδιά

Έρευνα Αρνητικών Λέξεων-Κλειδιών με το Keyword Planner

Αν έχετε ασχοληθεί με το AdWords τότε θα γνωρίζετε ότι το εργαλείο Keyword Planner βοηθά στην έρευνα των λέξεων-κλειδιών. Μέσα από την έρευνα των λέξεων-κλειδιών μπορούμε να ανακαλύψουμε και λέξεις-κλειδιά για τις οποίες δεν θέλουμε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας. Αυτές τις λέξεις-κλειδιά θα τις κάνουμε αρνητικές.

Είδαμε σε αυτό το post μερικές βέλτιστες πρακτικές χρήσης των αρνητικών λέξεων-κλειδιών. Σημαντικό για την καλύτερη χρήση τους είναι να γνωρίζετε καλά πως λειτουργεί ο κάθε τύπος αντιστοίχισης των αρνητικών λέξεων-κλειδιών.

Εσάς ποια είναι η εμπειρία σας από την χρήση των αρνητικών λέξεων-κλειδιών στους λογαριασμούς σας; Είχατε τα επιθυμητά αποτελέσματα; Έχετε ανακαλύψει άλλους τρόπους χρησιμοποίησής τους;

 

Κατεβάστε το Δωρεάν AdWords Ebook!

Post navigation