“Πώς να μάθω AdWords;”


Πώς να μάθω Adwords
“Πώς να μάθω AdWords;” Μια πολύ συγκεκριμένη ερώτηση η οποία δεν έχει μπορεί να απαντηθεί σε μια μόνο πρόταση. Για το λόγο αυτό, σας περιγράφω μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να μάθετε αποτελεσματικά Google AdWords, είτε είστε digital marketers που τώρα ξεκινάτε την επαγγελματική σας πορεία, είτε επιχειρηματίες.

Στα πρώτα μου βήματα στο AdWords, το 2008, δεν είχα κάποιον να με καθοδηγήσει ώστε να μάθω γρήγορα και σωστά το AdWords. Έτσι, σπατάλησα πολύ χρόνο πειραματιζόμενος και αναζητώντας πληροφορίες σε λάθος μέρη. Θυμάμαι ότι η έννοια που δεν μπορούσα να κατανοήσω ήταν το Quality Score (Δείκτης Ποιότητας). Ειλικρινά, μου πήρε πάνω από 6 μήνες για να αντιληφθώ πώς το Quality Score επηρεάζει τις κατατάξεις των διαφημίσεων αλλά και το τελικό κόστος ανά κλικ.

Αρκετά από αυτά που περιγράφω παρακάτω, μπορείτε να τα βρείτε και στο ebook μου σχετικά με το Google AdWords, ειδικά στις τελευταίες του σελίδες.

Πάμε λοιπόν να δούμε τι μπορείτε να κάνετε για να μάθετε σωστό AdWords, δηλαδή κερδοφόρες διαφημίσεις.

1. “Πώς να μάθω AdWords;” – Δημιουργείστε ένα λογαριασμό AdWords!

Ακόμα και αν δεν γνωρίζετε τίποτα σχετικό με το AdWords, δημιουργείτε ένα λογαριασμό στη διεύθυνση adwords.google.com. Μπορεί να σας φαίνεται λίγο παράδοξο να ξεκινάτε αμέσως την δημιουργία καμπανιών για το AdWords. Πιστέψτε με θα πάρετε αρκετές γνώσεις στην προσπάθειά σας να δημιουργήσετε τον λογαριασμό και την πρώτη καμπάνια με τις διαφημίσεις της. Η Google σε πολλά σημεία του λογαριασμού έχει links που οδηγούν σε σελίδες με οδηγίες και πληροφορίες. Από αυτές θα μάθετε κάποιες βασικές έννοιες και αρχές λειτουργίας του AdWords.

Αφού δημιουργήσετε τον λογαριασμό, δημιουργήστε μια καμπάνια με μια ομάδα διαφημίσεων (adgroup) για να διαφημίσετε ένα προϊόν, φανταστικό ή πραγματικό.

Μην ανησυχείτε αν πιστεύετε ότι θα κάνετε κάτι λάθος. Η αλήθεια είναι ότι θα κάνετε πολλά λάθη. Από την στιγμή, όμως, που η δημιουργία του λογαριασμού AdWords είναι δωρεάν, δεν υπάρχει πρόβλημα.

Θεωρώ ότι είναι βασικό να έχετε μια πρώτη επαφή με το AdWords interface, ώστε να μπορείτε να αντιληφθείτε αργότερα αυτά που θα διαβάζετε. Υπόψη ότι το AdWords, ειδικά στην αρχή, έχει πολύ διάβασμα και πειραματισμό.

2. “Πώς να μάθω AdWords;”  - Μελετώντας το υλικό της Google

H Google παρέχει πιστοποίηση γνώσης σχετικά με το AdWords. Για το λόγο αυτό, έχει αναρτημένο υλικό προς μελέτη. Μπορείτε να το βρείτε στη διεύθυνση https://support.google.com/partners/answer/3153810?hl=el (Σχετικά με τις εξετάσεις πιστοποίησης AdWords) ή κάντε αναζήτηση στη Google για adwords certification, adwords certification training.

Αν θέλετε να μάθετε για το AdWords, ή αυτό που θεωρεί τέλος πάντων ο περισσότερος κόσμος ότι είναι το AdWords, δηλαδή τα διαφημιστικά κείμενα που βλέπουμε στα αποτελέσματα των αναζητήσεων στην Google, τότε διαβάστε τους οδηγούς μελέτης εξετάσεων Fundamentals (Βασικές Αρχές) και Αναζήτηση για Προχωρημένους (Advanced Search) . Αν θέλετε να αποκτήσετε γνώσεις σε διαφήμιση με banners και διαφημιστικά κείμενα σε άλλα websites χρησιμοποιώντας το AdWords, αλλά και διαφήμιση στο Youtube, τότε μπορείτε να μελετήσετε τους οδηγούς Προβολή για Προχωρημένους (Advanced Display) και Διαφημίσεις Βίντεο (Video Advertising).

Αυτούς τους οδηγούς μπορείτε να τους κατεβάσετε και σε αρχεία pdf στα αγγλικά.
Fundamentals pdf
Advanced Search pdf
Advanced Display pdf
Video Advertising pdf

Προτείνω να διαβάζετε το υλικό στην αγγλική έκδοση, μιας και υπάρχει πολύ πλούσιο περιεχόμενο στο Internet σχετικά με το AdWords, το οποίο στην πλειονότητα του είναι στα αγγλικά.

Μελετώντας τους οδηγούς αυτούς θα μάθετε ό,τι χρειάζεστε για να αποκτήσετε γερές βάσεις ώστε αργότερα να γίνετε καλοί στις διαφημίσεις στο AdWords.

Όταν είχα πάρει την πιστοποίηση του AdWords, αφού είχα μελετήσει τους οδηγούς της Google, νόμιζα ότι είχα τελειώσει με το AdWords, μέχρι που ξεκίνησα να διαβάζω τακτικά κάποια σοβαρά blogs για το AdWords, αλλά και για το internet marketing γενικότερα. Τότε αντιλήφθηκα ότι οι οδηγοί μελέτης εξετάσεων AdWords της Google ήταν απλά μια καλή αρχή. Αυτή η αντίληψη μου επιβεβαιώθηκε όταν ξεκίνησα διαφημίσεις AdWords για πελάτες. Είδα στην πράξη ότι τα πράγματα είναι πιο σύνθετα και ότι πολλές φορές δεν υπάρχει σωστή ή λάθος προσέγγιση σε κάποιο θέμα, αλλά προσαρμογή στις ιδιαίτερες απαιτήσεις των αναγκών μιας επιχείρησης για διαφήμιση στην Google. Για παράδειγμα, ποιος είναι ο σωστός, βέλτιστος τρόπος στησίματος ενός λογαριασμού; Ποια είναι η καλύτερη δομή ενός λογαριασμού; Ποιος μπορεί να δώσει μια και μόνο απάντηση σε αυτό;

3. “Πώς να μάθω AdWords;”  - Με Βιβλία για βασικές και πιο προχωρημένες τεχνικές

Όταν θέλω να μάθω κάτι εντελώς καινούριο, τότε ξεκινάω με 2-3 βιβλία. Ειδικότερα για το internet marketing ξεκινάω πάντα μελετώντας ένα σχετικό βιβλίο της σειράς Dummies.

Για το AdWords προτείνω να μελετήσετε τα εξής βιβλία:
Google AdWords For Dummies - Αν και η τελευταία έκδοση είναι του 2011, εντούτοις τα βιβλία αυτής της σειράς είναι πολύ καλά γραμμένα για όσους θέλουν να ξεκινήσουν να μαθαίνουν κάτι εντελώς καινούριο. Παρόλο που είναι έκδοσης 2011, οι βασικές αρχές του AdWords δεν έχουν αλλάξει, οπότε θα σας φανεί χρήσιμο. Περιμένω ότι σύντομα θα βγει καινούρια έκδοση.

Advanced Google AdWords - To θεωρώ το καλύτερο βιβλίο που έχω διαβάσει σχετικά με το AdWords. Το συγκεκριμένο είναι έκδοσης Μαϊου 2014, οπότε όλες οι τελευταίες αλλαγές στο AdWords είναι εκεί. Έχω διαβάσει και την προηγούμενη έκδοσή του. Οι αλλαγές στο βιβλίο είναι αρκετές. Αξίζει τα χρήματα που θα δώσετε.

Ultimate Guide to Google AdWords: How to Access 100 Million People in 10 Minutes - Επίσης, μπορείτε να μελετήσετε και αυτό το βιβλίο. Εγώ έχω διαβάσει την προηγούμενη έκδοσή του, ήταν αρκετά καλό, αλλά όχι τόσο όσο το Advanced Google AdWords.

Αν θέλετε να διαβάσετε ένα μόνο βιβλίο για το AdWords, τότε αγοράστε την τελευταία έκδοση του Advanced Google AdWords. Αφού πρώτα έχετε μελετήσει τους οδηγούς της Google.

Γενικά, όταν επιλέγετε βιβλία για internet marketing, προσπαθήστε οι εκδόσεις τους να είναι μέσα στον τελευταίο ή προηγούμενο χρόνο, ειδικά για το AdWords (και για Search Engine Optimization – SEO).

4. “Πώς να μάθω AdWords;”  - Μέσα από σχετικά Blogs και Websites

Το AdWords αλλάζει συνεχώς. H Google βελτιώνει το AdWords, ώστε να βοηθά στους διαφημιζόμενους να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων τους. Αποτέλεσμα αυτής της συνεχούς εξέλιξης, είναι το AdWords να έχει γίνει ένα πολυσύνθετο εργαλείο με δυνατότητα για εκατοντάδες ρυθμίσεις και εκατομμύρια συνδυασμούς αυτών.

Καταβαίνετε ότι οι οδηγοί της μελέτης εξετάσεων AdWords της Google δεν είναι αρκετοί. Χρειάζεται να ενημερώνεστε τακτικά πάνω στα καινούρια χαρακτηριστικά του AdWords, σε καλές πρακτικές αυτών, σε μυστικά αλλά και κόλπα. Ένας τρόπος για να το επιτύχετε αυτό είναι με την τακτική, αν όχι καθημερινή, παρακολούθηση κάποιων ποιοτικών blogs.

Ας δούμε μερικά:
Inside AdWords – Το επίσημο blog του AdWords. Σε αυτό ανακοινώνει η Google αλλαγές και καινούρια χαρακτηριστικά στο AdWords. Παρέχει επίσης κάποιες πολύ βασικές και απλές συμβουλές για βελτιστοποίηση λογαριασμών στο AdWords.

PPCHero – Είναι το blog της εταιρείας Hanapin Marketing. Είναι ένα πάρα πολύ καλό, ποιοτικό blog κυρίως για το AdWords. Διαβάστε 5-10 posts και θα καταλάβετε ότι οι πληροφορίες που δίνουν είναι πολύ χρήσιμες. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιείτε την λειτουργία Search για να βρίσκετε απαντήσεις στις απορίες σας.

3QDigital blog – Αντίστοιχο blog με το PPCHero είναι το blog της 3QDigital. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι είναι ένα κλικ πιο κάτω όσον αφορά την ποιότητα. Θεωρώ πάντως ότι είναι από τα καλύτερα στο χώρο του.

Wordstream Blog – To blog της εταιρείας Wordstream είναι και αυτό ένας θησαυρός για το AdWords στο οποίο θα βρείτε πληροφορίες και για άλλα θέματα του digital marketing. Στο PPCHero και 3QDigital τα θέματα επικεντρώνονται περισσότερο στο pay-per-click marketing και ειδικότερα στο AdWords, χωρίς ωστόσο να λείπουν αναφορές κάποιες φορές σε θέματα του digital marketing.

Search Engine Land, Search Engine Watch, Search Engine Journal – Είναι από τα πιο ποιοτικά websites για θέματα digital marketing. Μπείτε στην κατηγορία σχετικά με ppc marketing, sem (search engine marketing)  paid search ή κάτι άλλο σχετικό και χαθείτε στον κόσμο του AdWords.

Αν τα παραπάνω blogs σας φαίνονται πολλά για να παρακολουθείτε τις εξελίξεις στο AdWords αλλά και συμβουλές για αυτό, τότε θα πρότεινα να διαβάζετε τακτικά το PPCHero. Είναι ποιοτικό και επικεντρωμένο στο AdWords. Για τα υπόλοιπα θα πρότεινα να γραφτείτε στα newsletters τους ώστε να παρακολουθείτε τα θέματα που ανεβάζουν χωρίς να χρειάζεται να τα επισκέπτεστε τακτικά.

5. “Πώς να μάθω AdWords;” – Με Custom Search Engine για Internet Marketing (τι στο καλό είναι αυτό;)

Στην προηγούμενη ενότητα σας ανέφερα τι να κάνετε ώστε να παρακολουθείτε τις εξελίξεις, καινούριες τεχνικές, βέλτιστες πρακτικές, κλπ γύρω από το AdWords. Ωστόσο, τί θα κάνετε όταν έχετε μια συγκεκριμένη απορία; Ti θα κάνετε αν ένας πελάτης σας ή η επιχείρησή σας έχει μια συγκεκριμένη απαίτηση σχετικά με την διαφήμιση στο AdWords;

H πρώτη κίνηση (πρέπει να) είναι να ψάξετε απάντηση στη Google. Κάπου εκεί μέσα στα αποτελέσματα κρύβεται μάλλον μια καλή απάντηση. Σχεδόν πάντα μπορούμε να βρούμε απαντήσεις από τα αποτελέσματα τις Google. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις όπου θα πρέπει να ψάχνουμε για ώρες ανάμεσα στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google ή να δοκιμάζουμε διαφορετικές παραλλαγές των αναζητήσεών μας ώστε να βρούμε μια απάντηση.

Μια άλλη κίνηση είναι να ψάξετε στα εξειδικευμένα blogs και websites που σας ανέφερα προηγουμένως. Αν η απάντηση είναι εκεί μέσα, τότε θα την βρείτε γρήγορα. Ωστόσο, αρκετές είναι οι φορές που δεν θα την βρείτε, μιας και 5-6 blogs και websites δεν είναι δυνατόν να έχουν όλες τις απαντήσεις στις “AdWords” ερωτήσεις σας!

Για το λόγο αυτό έχω δημιουργήσει μια μηχανή αναζήτησης εξειδικευμένη σε θέματα internet marketing. Όταν έχω μια απορία σχετικά με το AdWords ή κάποιο άλλο θέμα γύρω από το internet marketing τότε η πρώτη μου κίνηση είναι να κάνω εκεί τις αναζητήσεις μου. Σχεδόν πάντα βρίσκω την απάντηση αλλά την βρίσκω και γρήγορα!

Πώς λειτουργεί αυτή η προσαρμοσμένη μηχανή αναζήτησης; Η προσαρμοσμένη μηχανή αναζήτησης είναι ένα εργαλείο της Google και μπορείτε να την βρείτε στην διεύθυνση www.google.com/cse .Με αυτό το εργαλείο μπορείτε να δηλώσετε τα websites στα οποία θέλετε να ψάχνει η Google όταν κάνετε αναζήτηση. Αν όλα τα websites που έχετε δηλώσει είναι σχετικά με internet marketing τότε όλες οι απαντήσεις που θα παίρνετε θα είναι γύρω από το internet marketing!

Μπορείτε να δηλώσετε επίσης για κάποια ή και όλα τα websites, η Google να ψάχνει μόνο σε μια ή περισσότερες ενότητες τους. Στην περίπτωση της προσαρμοσμένης μηχανής αναζήτησης που έστησα, όπου ήταν δυνατόν, δήλωσα μόνο την ενότητα blog από websites εταιρειών digital marketing, ώστε να μην εμφανίζονται άσχετα αποτελέσματα π.χ. υπηρεσίες που προσφέρουν.

Τέλος, μπορείτε να δηλώσετε λέξεις-κλειδιά ώστε τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης να είναι πιο επικεντρωμένα γύρω από αυτές. Για παράδειγμα, όταν θέλω να ψάξω για έρευνα λέξεων-κλειδιών για το AdWords, δηλώνω την λέξη-κλειδί adwords keyword research.

Υπάρχουν και άλλοι τρόποι παραμετροποίησης της μηχανής αναζήτησης αλλά ξεφεύγουν από το σκοπό αυτού του blog post. Προτείνω να φτιάξετε μια. Θα σας φανεί πολύ χρήσιμη. Όχι μόνο για AdWords, αλλά και για κάθε άλλο θέμα της δουλειάς σας ή ακόμα και για χόμπι σας, αρκεί να υπάρχει περιεχόμενο στο internet.

Σχετικά με το AdWords, αλλά και το internet marketing γενικότερα μπορείτε να χρησιμοποιείτε την δική μου, κάνοντας κλικ σε αυτή τη διεύθυνση https://www.google.com/cse/publicurl?cx=006344183236979220863:08ww31c00qu

Δοκιμάστε την και στείλτε μου τα σχόλιά σας στο τέλος του post. Θα με βοηθήσουν να την βελτιώσω. Αυτή την στιγμή έχω δηλωμένα περίπου 1100 internet marketing websites και blogs. Αν βρείτε κάποιο που θεωρείτε ότι είναι ποιοτικό γράψτε το στα σχόλια, επίσης!

6. “Πώς να μάθω AdWords;” – Μέσα από το AdWords community

Η Google έχει δημιουργήσει το AdWords Community για να βοηθήσει όσους έχουν ερωτήσεις και απορίες σχετικά με το AdWords. Μπορείτε να κάνετε μια ερώτηση και σύντομα κάποιος από την κοινότητα θα σας απαντήσει. Πριν καταθέσετε την ερώτησή σας κάντε μερικές αναζητήσεις, ήδη η ερώτησή σας μπορεί να έχει απαντηθεί.

Μέσα στο AdWords Community θα βρείτε και άρθρα με πληροφορίες για θέματα του AdWords.

7. “Πώς να μάθω AdWords;”  - Με Πειραματισμό

Αφού έχετε κάνει τα παραπάνω, είτε σε σειρά είτε παράλληλα, πρέπει να ξεκινήσετε να τρέχετε καμπάνιες AdWords. Συνεχίστε και βελτιστοποιήστε την καμπάνια που είχατε πρωτοξεκινήσει (Νο. 1). Θα δείτε με άλλο μάτι τις επιλογές που έχετε στη διάθεσή σας για να την κάνετε κερδοφόρα.

Όσο περνάει ο καιρός και δουλεύετε πάνω στο AdWords, τόσο λιγότερα λάθη θα κάνετε, και τόσο πιο αποτελεσματικά θα μπορείτε να αφιερώνετε το χρόνο σας μελετώντας για AdWords. Ο καλός AdWords manager, ξέρει τι γνωρίζει, ξέρει τι δεν γνωρίζει και ξέρει πώς να μαθαίνει.

8.“Πώς να μάθω AdWords;”  - Με το δωρεάν AdWords ebook (για να ευλογήσουμε και τα γένια μας!)

Τέλος, μπορείτε να κατεβάσετε το ebook που έχω γράψει για όσους θέλουν να μάθουν AdWords. Απευθύνεται σε όσους ξεκινούν τώρα με το AdWords. Αυτοί μπορεί να είναι είτε digital marketers, είτε digital marketing managers, είτε επιχειρηματίες που θέλουν να δοκιμάσουν μόνοι τους να κάνουν διαφημίσεις Google AdWords ή που θέλουν να μάθουν τα βασικά ώστε να επιλέξουν επιτυχημένα κάποια εταιρεία ή freelancer για να τους τρέξει διαφημίσεις AdWords.

Νομίζω ότι σε αυτό το post κάλυψα ό,τι γνωρίζω για τους τρόπους με τους οποίους κάποιος μπορεί να μάθει AdWords. Πριν κλείσω, θέλω να κάνω μια διευκρίνιση. Google AdWords, δεν ξέρει αυτός που έχει φτιάξει μια-δυο καμπάνιες και φέρνει επισκέπτες στο website του. Σχεδόν όλοι μπορούν να το κάνουν αυτό. AdWords ξέρει αυτός που φέρνει κέρδος στην επιχείρησή του από τις διαφημίσεις στη Google .

Αλήθεια, εσείς έχετε ανακαλύψει κάποιον επιπλέον τρόπο εκμάθησης AdWords;

Κατεβάστε το Δωρεάν AdWords Ebook!

 

Post navigation