Ποια είναι τα Πλεονεκτήματα μιας Σωστής Δομής Λογαριασμού AdWords;

Σωστή δομή λογαριασμού Adwords;

Σήμερα θα αναφερθώ σε ένα παραγνωρισμένο, τουλάχιστον από τους άπειρους digital marketers, παράγοντα που επηρεάζει την απόδοση των διαφημίσεων στο AdWords, την δομή ενός λογαριασμού AdWords. Επειδή, το θέμα της δομής των λογαριασμών στο AdWords είναι πολύ μεγάλο, σε αυτό το post θα περιγράψω τα πλεονεκτήματα μιας σωστής δομής. Στο επόμενο ή επόμενα posts θα αναλύσω τι εννοούμε όταν λέμε “σωστή” δομή και βέλτιστους τρόπους οργάνωσης των λογαριασμών. Για αυτό μείνετε συντονισμένοι!

Εκτεταμένη έρευνα λέξεων-κλειδών για επιτυχημένη δομή λογαριασμού AdWords

Όσο και αν ακούγεται παράξενο, η δομή του λογαριασμού στο AdWords επηρεάζει την συνολική απόδοση κάθε καμπάνιας, adgroup (ομάδας διαφημίσεων) και λέξης-κλειδιού, από το κόστος ανά κλικ, μέχρι τον αριθμό των εμφανίσεων που επιτυγχάνει, το CTR, κλπ. Σημαντικό, πριν ξεκινήσει ο σχεδιασμός της δομής και το χτίσιμο του λογαριασμού, είναι η εκτεταμένη έρευνα λέξεων-κλειδιών (keyword research). Έχω αναφερθεί σε μερικούς από τους τρόπους έρευνας λέξεων-κλειδιών (Keyword research) στο AdWords ebook μου (αλλά και στο SEO ebook).

Από τα ευρήματα της έρευνας λέξεων-κλειδιών θα αποφασίσουμε σε μεγάλο βαθμό, πώς θα δομήσουμε τον λογαριασμό. Εκτός από τις λέξεις-κλειδιά που θα ανακαλύψουμε, θα μάθουμε και άλλες σημαντικές πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά της αγοράς μας, όπως search patterns, χαρακτηριστικά του customer buying cycle, κ.ά.

Πλεονεκτήματα σωστής δομής Λογαριασμού AdWords

Συνήθως το πρώτο βήμα για την βελτιστοποίηση (optimization) ενός λογαριασμού AdWords είναι η μελέτη της δομής της και η βελτίωσή της. Μια “καθαρή” δομή θα επηρεάσει θετικά όλες μας τις ενέργειες optimization σε επίπεδο καμπάνιας, adgroup (ομάδα διαφημίσεων), λέξεων-κλειδιών και διαφημιστικού κειμένου.

Ας δούμε μαζί μερικά πλεονεκτήματα:

1. Ευκολότερη διαχείριση του λογαριασμού AdWords

Η σωστή δομή ενός λογαριασμού AdWords θα σας βοηθάει στις εργασίες optimization σε καθημερινή βάση (μεγάλοι λογαριασμοί) ή σε εβδομαδιαία βάση (μικροί λογαριασμοί).

Σε έναν καλά δομημένο λογαριασμό είναι πολύ πιο εύκολο και γρήγορο να αντιληφθούμε με μερικά κλικς αν όλα πηγαίνουν σύμφωνα με τους στόχους που έχουμε θέσει. Για παράδειγμα:
- Έχει πέσει ο όγκος των μετατροπών (conversions); Γιατί; Έχει αυξηθεί ο ανταγωνισμός; Μήπως μειώθηκε το Quality Score;
- Τελικά τι έχει επηρεάσει το impression share (μερίδιο εμφάνισης); Ο προϋπολογισμός (budget) μας ή η κατάταξη της διαφήμισης (rank);
- Γιατί αυξήθηκε το conversion rate (ποσοστό μετατροπών) συνολικά στο λογαριασμό, σε κάποιες καμπάνιες, σε ομάδες διαφημίσεων; Είναι εποχικό φαινόμενο; Βελτιώθηκε το περιεχόμενο (ποικιλία προϊόντων, τιμές, κλπ); Έγιναν παράλληλες προωθητικές ενέργειες σε άλλα digital κανάλια, πχ social media, email marketing; Μήπως τελικά βελτιώθηκαν τα διαφημιστικά κείμενα στις ομάδες διαφημίσεων; Μήπως διαγράψαμε λέξεις-κλειδιά οι οποίες κόστιζαν σε κλικς αλλά δεν έφερναν conversions;

Αυτά είναι μερικά (ειλικρινά λίγα) από τα metrics για τα οποία θέλουμε να γνωρίζουμε άμεσα την κατάστασή τους σε ένα λογαριασμό AdWords και στη συνέχεια να προβαίνουμε σε ενέργειες optimization.

Επίσης, η ονομασία των καμπανιών και ομάδων διαφημίσεων (adgroups) σε σωστά δομημένους λογαριασμούς, κάνει εύκολο για τον διαχειριστή (ή διαχειριστές!) να αντιλαμβάνονται άμεσα το περιεχόμενο τους. Είναι πολύ δύσκολο, ακόμα και για όποιον έχει δημιουργήσει ένα λογαριασμό από την αρχή, να θυμάται τι ομάδες διαφημίσεων ή λέξεις-κλειδιά υπάρχουν μέσα στην καμπάνια #6 ή στην καμπάνια #10.

Δωρεάν AdWords Ebook - Κατεβάστε το!

2. Βελτίωση Click Through Rate = Βελτίωση συνάφειας = Βελτίωση απόδοσης

Η δομή του λογαριασμού και κυρίως η δομή των ομάδων διαφημίσεων είναι κατά την άποψή μου ο σημαντικότερος παράγοντας για υψηλά CTRs. Όταν όλη ή το σημαντικότερο μέρος της αναζήτησης του χρήστη εμφανίζεται πάνω στο διαφημιστικό κείμενο στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google, τότε οι πιθανότητες να κάνει κάποιος κλικ επάνω του αυξάνονται δραματικά. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει μεγάλη συνάφεια μεταξύ αναζήτησης του χρήστη και του διαφημιστικού κειμένου.

Το υψηλό CTR οδηγεί μεσοπρόθεσμα στην βελτίωση του Quality Score, η οποία με την σειρά της έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην μέση θέση των διαφημίσεων, το μέσο κόστος ανά κλικ, αλλά και το μερίδιο εμφανίσεων και κατά συνέπεια στον όγκο των κλικς και των conversions! Δηλαδή, στη βελτίωση της απόδοσης του λογαριασμού.

Καταλαβαίνετε λοιπόν τη σημασία του υψηλού CTR. Πώς όμως το επιτυγχάνουμε αυτό; Με Single Keyword Adgroups τα οποία περιλαμβάνουν λέξεις-κλειδιά σε ένα μόνο τύπο αντιστοίχησης. Θα αφιερώσω ξεχωριστό post για αυτά τα δύο θέματα. Μέχρι τότε, μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ περιληπτικά για τα Single Keywords Adgroups.

3. Αποτελεσματική διαχείριση budgets

Αν ο λογαριασμός σας είναι σωστά δομημένος, τότε θα μπορείτε πολύ πιο εύκολα, να αφιερώνετε μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού (budget) σας σε λέξεις-κλειδιά που είναι περισσότερο αποδοτικές και να μειώνετε το budget σε καμπάνιες των οποίων οι λέξεις-κλειδιά δεν έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Σε μια κακή δομή λογαριασμού AdWords, ορισμένες λέξεις-κλειδιά στην καμπάνια καταναλώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό του budget και δεν αφήνουν τις υπόλοιπες να συγκεντρώσουν εμφανίσεις (impressions), κλικς και πιθανόν μετατροπές (conversions).

H δική μου φιλοσοφία είναι ότι όλες οι καμπάνιες σε ένα λογαριασμό δεν πρέπει να περιορίζονται από το budget, το budget θα πρέπει να είναι απεριόριστο! Πριν με ευχαριστήσει η Google για αυτό που λέω, θέλω να πω ότι αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ελέγχουμε το κόστος. Το κόστος μπορούμε να το ελέγχουμε με την αυξομείωση της μέγιστης προσφοράς CPC (bid). Αν μια καμπάνια, συνεχώς, καταναλώνει το ημερήσιο budget της πριν τελειώσει η μέρα, τότε θα πρέπει να μειώσετε τα bids των λέξεων-κλειδιών ή των ομάδων διαφημίσεων.

4. Επικέντρωση εκεί που έχετε αποτέλεσμα

Σε έναν σωστά δομημένο λογαριασμό δεν αποκλείετε να βρείτε καμπάνιες που έχουν πολύ λίγες λέξεις-κλειδιά ή ακόμα και καμπάνιες με μία μόνο λέξη-κλειδί (σε τύπο ακριβούς αντιστοίχησης). Αυτές οι καμπάνιες έχουν δημιουργηθεί με σκοπό κερδοφόρες λέξεις-κλειδιά με πολλές αναζητήσεις την ημέρα, να έχουν όσο budget χρειάζονται ώστε να φέρνουν τις περισσότερες δυνατόν μετατροπές (πωλήσεις!).

5. Ευκολότερη ανάλυση αποτελεσμάτων (reporting)

Σε ένα λογαριασμό που αποτελείται από μια καμπάνια, μια ομάδα διαφημίσεων η οποία έχει εκατοντάδες λέξεις-κλειδιά, είναι πολύ δύσκολο να ανακαλύψετε τι πάει καλά και τι χρειάζεται βελτίωση. Μια από τις τακτικές ενέργειες ενός AdWords manager είναι το reporting. Οι αναφορές (reports) χρειάζονται για να ανακαλύψουμε σε ποια σημεία του λογαριασμού θα κάνουμε optimization. Αν είναι πολύ δύσκολο να δημιουργήσουμε reports που να δείχνουν τους υποψήφιους τομείς για βελτίωση τότε πολύ δύσκολα θα κάνουμε σωστή βελτιστοποίηση (optimization).

6. Εύκολη επέκταση του λογαριασμού AdWords

Ένας σωστά δομημένος λογαριασμός είναι σαν ένα παζλ με πάρα πολλά κομμάτια. Το καθένα βρίσκεται στη θέση που πρέπει. Αν χρειαστεί να προσθέσουμε μερικά ακόμα, τότε αυτά θα τοποθετηθούν, χωρίς πρόβλημα, δίπλα στα άλλα.

Ακόμα καλύτερα, φανταστείτε ότι στο eshop σας εκτός από παπούτσια μπάσκετ προσθέσατε και παπούτσια ποδοσφαίρου. Σε ένα σωστά δομημένο λογαριασμό, το μόνο που πρακτικά έχετε να κάνετε για να ξεκινήσετε αποτελεσματική διαφήμιση AdWords, είναι duplicate και find & replace την λέξη μπάσκετ με αυτή του ποδοσφαίρου στις λέξεις –κλειδιά και στις διαφημίσεις. Αν και είναι απλοποιημένη η προσέγγιση, δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα.

Θεωρώ ότι τα 6 πλεονεκτήματα που μας προσφέρει η σωστή δομή ενός λογαριασμού AdWords, είναι αρκετά για να κάνουμε ακόμα ένα login στο λογαριασμό μας ώστε να δούμε πως μπορούμε να τον οργανώσουμε καλύτερα!

Αλήθεια, εσείς έχετε ανακαλύψει κάποιο ακόμα πλεονέκτημα του σωστά δομημένου λογαριασμού σας στο AdWords;

Κατεβάστε το Δωρεάν AdWords ebook!

Post navigation