Ποια η διαφορά των λέξεων-κλειδιών από τους όρους αναζήτησης (keywords vs search queries)

Λέξεις-κλειδιά και όροι αναζήτησης
Έχω παρατηρήσει ότι πολλοί δεν κάνουν διαχωρισμό μεταξύ των εννοιών της λέξης-κλειδιού (keyword) και του όρου αναζήτησης (search query ή search term).

Σε αυτό το post θα προσπαθήσω να περιγράψω με σαφήνεια την διαφορά τους όσον αφορά τις διαφημίσεις στο Google AdWords.

Τι είναι οι Όροι Αναζήτησης

Ο Όρος Αναζήτησης ή και ερώτημα αναζήτησης (search query ή search term) είναι η λέξη ή λέξεις που γράφει κάποιος στο πεδίο αναζήτησης της google

Όρος αναζήτησης ή search query

Πολλές φορές (αν όχι τις περισσότερες) οι όροι αναζήτησης έχουν ορθογραφικά ή και συντακτικά λάθη. Ειδικά για την Ελλάδα, οι όροι αναζήτησης των χρηστών στην Google, πολλές φορές γράφονται και με λατινικούς χαρακτήρες (greeklish) πχ diakopes sto londino.

Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά (keywords)

Οι λέξεις-κλειδιά (keywords) είναι η λέξη ή φράσεις που δηλώνουμε στο AdWords της Google ώστε να εμφανίσουμε τα διαφημιστικά μας κείμενα (Ad Texts) για αυτές, όταν οι αναζητήσεις, δηλαδή οι όροι αναζήτησης, των χρηστών στη Google είναι ίδιες ή σχετικές με αυτές.

Λέξη-κλειδί στο AdWords

Είναι σημαντικό οι λέξεις-κλειδιά που θα διαλέξουμε να περιγράφουν με πολύ μεγάλη ακρίβεια το προϊόν ή την υπηρεσία που θέλουμε να διαφημίσουμε. Αν έχουμε ένα ξενοδοχείο στα Χανιά της Κρήτης, είναι προτιμότερο να επιλέξουμε ως λέξη-κλειδί για την οποία θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας, την λέξη-κλειδί ξενοδοχειο στα χανια, παρά την λέξη-κλειδί ξενοδοχειο στην κρητη, ή ακόμα χειρότερα την λέξη-κλειδί ξενοδοχείο.

Επίσης, ανάλογα με τον τύπο αντιστοίχισης της κάθε λέξης κλειδιού (βλ. περισσότερες πληροφορίες στο AdWords ebook) μπορούμε να εμφανίσουμε τα διαφημιστικά μας κείμενα και για όρους αναζήτησης οι οποίοι δεν είναι ακριβώς ίδιοι με τις λέξεις-κλειδιά μας. Αν, συνεχίζοντας το παραπάνω παράδειγμα έχουμε την λέξη-κλειδί ξενοδοχειο στην κρητη, ανάλογα με τον τύπο αντιστοίχησης που θα επιλέξουμε, τα διαφημιστικά μας κείμενα μπορούν να εμφανιστούν και για όρους αναζήτησης όπως κριτικές ξενοδοχείων στα χανια, τιμές ξενοδοχείων στα χανια, κ.ά.

Ανακαλύπτοντας αυτούς τους όρους αναζήτησης (με την Αναφορά Όροι Αναζήτησης) μπορούμε, αν μας ενδιαφέρουν, να τους κάνουμε λέξεις-κλειδιά και να γράψουμε διαφορετικά διαφημιστικά κείμενα για τον καθένα. Κάποιος που αναζητά κριτικές ξενοδοχείων στα Χανιά, δεν είναι έτοιμος να κλείσει ξενοδοχείο, βρίσκεται στα πρώτα της έρευνας. Κάποιος που ψάχνει χρησιμοποιώντας και την λέξη τιμές, είναι πιο κοντά στο τελικό στάδιο της αγοράς.

Είναι σημαντικό να επιτυγχάνουμε στο AdWords, να ταυτίζονται, όσο το δυνατόν, περισσότερο οι λέξεις-κλειδιά με τους όρους αναζήτησης των χρηστών και να δημιουργούμε τα ανάλογα διαφημιστικά κείμενα για αυτές.

Κατεβάστε το Δωρεάν AdWords ebook!

Post navigation