Διαφήμιση Google AdWords: 8 Λόγοι για τους Οποίους τη Χρειάζεστε Άμεσα!

Διαφήμιση Google AdWords: 8 Λόγοι για τους Οποίους τη Χρειάζεστε Άμεσα!Αν είστε επιχειρηματίας και παρακολουθείτε έστω και λίγο τις εξελίξεις στο digital marketing και την διαφήμιση, δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχετε σκεφτεί την online διαφήμιση Google AdWords. Αν το έχετε δοκιμάσει επιτυχώς ή ανεπιτυχώς, αυτό είναι θέμα άλλου blog post. Μπορείτε, πάντως, να μοιραστείτε την εμπειρία σας με το AdWords στα σχόλια στο τέλος του blog post.

Σήμερα, θα αναφερθώ σε μερικούς από τους λόγους για τους οποίους ένας επιχειρηματίας θα πρέπει να επιλέξει το AdWords για να διαφημίσει κερδοφόρα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του. Το AdWords ανήκει στο PPC (Pay-Per-Click) marketing, οπότε τα πλεονεκτήματα του AdWords που παραθέτω παρακάτω αφορούν σε μεγάλο βαθμό το PPC marketing γενικότερα. Ωστόσο, στην Ελλάδα όταν μιλάμε για PPC marketing, λόγω απουσίας άλλης αντίστοιχης τέτοιας υπηρεσίας, όπως είναι η Bing ή η Yandex, εννοούμε διαφήμιση Google AdWords. Υπάρχει και το PPC marketing στο Facebook, το οποίο όμως έχει λίγο διαφορετική φιλοσοφία από το AdWords και τις υπόλοιπες υπηρεσίες στις οποίες αναφέρθηκα, για αυτό προτιμώ να μην το κατατάξω στην ίδια κατηγορία.

Ας δούμε λοιπόν γιατί θα πρέπει μια επιχείρηση να χρησιμοποιήσει το AdWords ως ακόμα μιας πηγής εσόδων ή ακόμα καλύτερα, κερδών.

1. Αυτή την στιγμή κάποιοι ψάχνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας

Καθημερινά γίνονται δισεκατομμύρια αναζητήσεις στην Google πολλές από τις οποίες αφορούν εύρεση προϊόντων ή υπηρεσιών. Ο τρόπος με τον οποίο ψάχνουν οι χρήστες, συχνά δηλώνει ξεκάθαρα πρόθεση για αγορά. Σε τέτοιες περιπτώσεις η διαφήμιση στη Google με το AdWords, είναι η ιδανική λύση που σας βοηθά να εμφανιστείτε μπροστά στα μάτια του χρήστη όταν αυτός αναζητά ενεργά τα προϊόντα σας! Για να εκμεταλλευτείτε καλύτερα την επισκεψιμότητα που θα σας δώσει το AdWords εξασφαλίστε ότι το website σας μπορεί να μετατρέπει εύκολα τους επισκέπτες σε πελάτες, αν είναι eshop, ή ενδιαφερόμενους οι οποίοι θα σας δώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους.

2. Οι ανταγωνιστές σας ήδη διαφημίζονται

Όχι όλοι, θέλω να πιστεύω, αλλά αρκετοί! Φαντάζομαι ήδη θα έχετε κάνει αναζητήσεις που περιγράφουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και ήδη θα γνωρίζετε ποιοι είναι αυτοί που κάνουν διαφημίσεις AdWords. Όσο λιγότερες διαφημίσεις εμφανίζονται στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google τόσο πιο μικρός είναι ο ανταγωνισμός και άρα το κόστος ανά κλικ. Αν έχετε παρατηρήσει κάποιους ανταγωνιστές σας να διαφημίζονται συνεχώς και για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό σημαίνει ότι (μάλλον) οι διαφημίσεις τους είναι κερδοφόρες! (Μάλλον) έχουν χτυπήσει φλέβα χρυσού!

Όσο δεν αποφασίζετε να κάνετε διαφήμιση Google AdWords, τόσο αφήνετε χώρο στους ανταγωνιστές σας να αυξάνουν τις πωλήσεις τους, αλλά και με φθηνότερο κόστος ανά κλικ, αφού συμμετέχουν λιγότεροι ανταγωνιστές.

3. Οι διαφημίσεις με το AdWords είναι ο πιο γρήγορος τρόπος να έχετε αποτελέσματα

Οι διαφημίσεις με το Google AdWords και με το pay-per-click marketing γενικότερα, είναι από τα αμεσότερα είδη διαφήμισης. Μετά την δημιουργία της πρώτης (σωστά στημένης) καμπάνιας, σε μερικά λεπτά ξεκινούν να έρχονται στο website υποψήφιοι πελάτες!

Επίσης, λόγω αυτού του χαρακτηριστικού, δηλαδή ταχύτητα στην εξαγωγή αποτελεσμάτων, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και με πολλούς άλλους τρόπους, δύο από τους οποίους είναι:

- Έρευνα ανταγωνισμού. Μπορείτε να μάθετε πόσες αναζητήσεις γίνονται καθημερινά για τα ονόματα (brands) των ανταγωνιστών σας αλλά και το δικό σας. Όσο πιο πολλές είναι, τόσο πιο ισχυρό είναι το brand.

- Έρευνα λέξεων-κλειδιών για search engine optimization. Με το ΑdWords μπορείτε να μάθετε γρήγορα με ποιες λέξεις-κλειδιά ψάχνονται συχνότερα οι πελάτες σας. Από αυτές, επίσης μπορείτε να μάθετε ποιες είναι αυτές που όχι μόνο σας φέρνουν επισκέπτες στο website, αλλά καταλήγουν και σε πωλήσεις!

4. Πολύ καλή στόχευση με το AdWords

Δεν ξέρω αν υπάρχει άλλο μέσο, offline και online, διαφήμισης το οποίο προσφέρει τόσο καλή στόχευση διαφημιστικών μηνυμάτων σε όσους πραγματικά ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή υπηρεσίες μιας επιχείρησης. Σκεφτείτε την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα περιοδικά και τις εφημερίδες, δεν μπορούν να προσφέρουν την στόχευση του AdWords. Για το λόγο αυτό, τα κλασσικά αυτά τα μέσα προτιμώνται περισσότερο για branding και όχι για άμεση αύξηση πωλήσεων με ελεγχόμενο διαφημιστικό κόστος ανά πώληση. Ακόμα και στο branding όμως, το AdWords προσφέρει πολλές δυνατότητες μέτρησης αποτελεσμάτων των διαφημιστικών ενεργειών των επιχειρηματιών.

Αλλά και από τα online είδη διαφήμισης, ποιο προσφέρει την στόχευση του Google AdWords; Με ποιον άλλο τρόπο online διαφήμισης μπορούμε να βρούμε αυτόν τον χρήστη ανάμεσα σε χιλιάδες ή και εκατομμύρια άλλους που θέλει να αγοράσει το προϊόν μας και να εμφανιστούμε μπροστά του την στιγμή που μας ψάχνει; Με το email marketing, με τα social media, με affiliate marketing, με search engine optimization, με video marketing; Κανένα από αυτά δεν προσφέρει τόσο καλή στόχευση όσο η διαφήμιση με το Google AdWords.

5. Υποστήριξη όλων των άλλων μέσων διαφήμισης

Σε συνέχεια του προηγούμενου, το AdWords μπορεί να ενισχύσει όλες τις άλλες διαφημιστικές ενέργειες, είτε online είτε offline. Πολλοί επιχειρηματίες που κάνουν επιτυχημένες online και offline ενέργειες για brand awareness, εξαργυρώνουν την επιτυχία τους μέσα από το AdWords στο Δίκτυο Αναζήτησης (Search Network) της Google, εκεί δηλαδή που ψάχνει όλος οι κόσμος. Πιο αναλυτικά, όσοι επιχειρηματίες κάνουν διαφημιστικές ενέργειες για να αυξήσουν την δύναμη του ονόματός της επιχείρησής τους (brand awareness), βλέπουν παράλληλα μια αύξηση στις αναζητήσεις στη Google για το όνομά τους (brand). Διαφημιζόμενοι, λοιπόν, οι επιχειρηματίες για λέξεις-κλειδιά σχετικές με το brand name τους, πετυχαίνουν να αυξάνουν την ποιοτική επισκεψιμότητα στο website τους αυξάνοντας με μικρό κόστος τις πωλήσεις τους!

Πώς όμως συμβαίνει αυτό; Όποιος γνωρίζει τις βασικές αρχές λειτουργίας της διαφήμισης με Google AdWords θα ξέρει ότι το υψηλό Quality Score (Δείκτης Ποιότητας) μειώνει το κόστος ανά κλικ, με αποτέλεσμα φθηνότερες διαφημίσεις και άρα πωλήσεις με μικρότερο κόστος. Οι λέξεις-κλειδιά στο λογαριασμό του AdWords που είναι σχετικές με το brand name της επιχείρησης έχουν κατά κανόνα έχουν το υψηλότερο Quality Score.

6. Με το AdWords μπορείς να πληρώνεις μόνο όταν κάποιος μπει στο site σου

Η δυνατότητα αυτή κάνει το AdWords πολύ ελκυστικό στους digital marketers ή επιχειρηματίες. Μπορεί την διαφήμισή να την βλέπουν χιλιάδες χρήστες, αλλά εσείς θα πληρώσετε μόνο για όσους επισκεφθούν το website σας. Με την κατάλληλη βελτιστοποίηση του λογαριασμού του AdWords μπορείτε ακόμα και να αυξήσετε τον αριθμό των υποψήφιων πελατών που μπαίνουν στο website σας μειώνοντας ταυτόχρονα και το κόστος ανά κλικ!

7. Πολύ μεγάλη παραμετροποίηση

Η Google έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη και βελτιστοποίηση της πλατφόρμας του AdWords για να το κάνει τόσο αποτελεσματικό. Προσφέρει πληθώρα επιλογών στους διαφημιστές ώστε να μπορούν να ρυθμίζουν τις καμπάνιες τους για το μέγιστο δυνατό κέρδος. Οι συνδυασμοί που μπορούν να γίνουν για την βελτιστοποίηση της απόδοσης μιας και μόνο καμπάνιας είναι πρακτικά χιλιάδες! Αυτό είναι βασικό πλεονέκτημα του AdWords σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Είναι όμως και “κατάρα”! To AdWords είναι εργαλείο, από μόνο του δεν κάνει τίποτα. Είναι τόσο καλό όσο καλός είναι ο διαφημιστής που θα στήσει και θα τρέξει τις διαφημιστικές καμπάνιες. Δεν είναι λίγες οι φορές που πολλοί επιχειρηματίες απογοητεύτηκαν από τα αποτελέσματα των διαφημίσεων που έκαναν μόνοι τους διαφήμιση Google AdWords. Ο λόγος είναι ότι δεν γνώριζαν πώς να χρησιμοποιούν το εργαλείο.

8. Μπορείς και μόνος σου να κάνεις AdWords(χμμ!)

To θέμα είναι, πόσο θα είναι επιτυχημένο; Με μερικές ώρες μελέτη όλοι μπορούν να στήσουν μερικές καμπάνιες στο AdWords. Αν ήδη έχετε επιχειρήσει μόνοι σας να κάνετε διαφημίσεις στο AdWords και στο λογαριασμό που ανοίξατε, δημιουργήσατε μόνο μια καμπάνια (campaign) και μια ομάδα διαφημίσεων (adgroup) με σκοπό να διαφημίσετε όλες σας τις υπηρεσίες ή/και προϊόντα σας, τότε αποτύχατε! Αν συνεχίζετε να το κάνετε προτείνω να παγώσετε τις διαφημίσεις σας για να μην σπαταλάτε χρήματα.

Η διαφήμιση με το Google Adwords απαιτεί γνώση και εμπειρία. Αν οι ανάγκες της επιχείρησής σας σε online διαφήμιση είναι μεγάλες και ο προϋπολογισμός σας δικαιολογεί την ύπαρξη ενός υπαλλήλου full time για AdWords ή τουλάχιστον για online διαφήμισης, τότε ναι, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι ο επιχειρηματίας μπορεί να κάνει AdWords “μόνος” του. Αν ο προϋπολογισμός για τη διαφήμιση με το Adwords δεν δικαιολογεί την απασχόληση digital marketing manager ή coordinator, τότε ο επιχειρηματίας μπορεί να απευθυνθεί σε κάποια διαφημιστική εταιρεία ή σε freelance digital marketer.

Σε αυτό το post, είδαμε μερικούς από τους λόγους για τους οποίους οι επιχειρηματίες θα ήταν χρήσιμο να σκεφτούν και το AdWords ως ένα κανάλι αύξησης πωλήσεων και κερδών. Αλήθεια, εσείς έχετε ανακαλύψει κάποιον άλλο λόγο για τον οποίο μια επιχείρηση χρειάζεται το AdWords; Χρησιμοποιήσατε το AdWords με καλά αποτελέσματα; Μήπως έχετε ανακαλύψει και κάποιον λόγο για τον οποίο μια επιχείρηση ΔΕΝ χρειάζεται την διαφήμιση με το Google AdWords;
Κατεβάστε το Δωρεάν AdWords Ebook!

 

Post navigation