Διαφήμιση Google AdWords: 5 Λόγοι για να μην κάνετε!

Διαφήμιση Google AdWords: 5 Λόγοι για να μην κάνετε!
Είμαι ένθερμος υποστηρικτής του pay-per-click marketing και ειδικά της διαφήμισης με το Google AdWords. Θεωρώ ότι το AdWords είναι η πιο ανεπτυγμένη πλατφόρμα ppc marketing. Η Google έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στο AdWords, ώστε να το κάνει ένα αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια έμπειρων digital marketers. Το χρησιμοποιούν εκατομμύρια επιχειρήσεις, είτε τοπικές είτε πολυεθνικές. Το ότι το έχουν επιλέξει εκατομμύρια επιχειρήσεις δεν σημαίνει, όμως, ότι δεν υπάρχουν επιχειρήσεις για τις οποίες το AdWords δεν είναι καλή λύση online διαφήμισης.

Όταν τελείωνα τη συγγραφή του post Διαφήμιση Google AdWords: 8 Λόγοι για τους Οποίους τη Χρειάζεστε Άμεσα! μου ήρθε η ιδέα να γράψω μερικούς λόγους για τους οποίους η διαφήμιση στη Google με το AdWords μπορεί να μην είναι και πολύ καλή ιδέα. Σε αυτό το post, λοιπόν, σας παραθέτω ορισμένες περιπτώσεις για τις οποίες το AdWords για διαφήμιση στο Δίκτυο Αναζήτησης της Google (Google Search) δεν είναι καλή λύση. Ας δούμε μαζί μερικές.

1. Μην κάνετε διαφήμιση Adwords, όταν κανείς δεν ψάχνει για τα προϊόντα σας!

Οι χρήστες που μπαίνουν στην μηχανή αναζήτησης της Google και βρίσκονται σε κάποιο στάδιο αγοράς, πχ έρευνα αγοράς ή ένα βήμα πριν τελικά αγοράσουν, γνωρίζουν το προϊόν που ψάχνουν! Μπορεί να ακουστεί λίγο παράξενο αλλά είναι πολύ λογικό. Δεν είναι δυνατόν να γίνουν διαφημίσεις μέσω του AdWords στο Google Search για προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν γνωρίζουν οι δυνητικοί πελάτες!

Φανταστείτε το εξής, ας πάμε μια δεκαετία πριν και είσαστε η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που παράγει smartphone. To προϊόν είναι καταπληκτικό, θα αλλάξει τις ζωές εκατομμυρίων καταναλωτών. Θεωρείτε ότι αν κάνατε διαφήμιση μέσω του AdWords στο Google Search θα υπήρχε έστω και ένας χρήστης που θα έκανε αναζήτηση για smartphone, κινητό τηλέφωνο smartphone, κλπ; Ακόμα και αν ήσασταν διατεθειμένοι να δαπανάτε δεκάδες χιλιάδες ευρώ την ημέρα στο AdWords, δεν θα είχατε ούτε ένα κλικ στις διαφημίσεις σας, γιατί απλά αυτές δεν θα εμφανίζονταν αφού δεν θα υπήρχαν αναζητήσεις.

Σε μια τέτοια περίπτωση, εγώ θα χρησιμοποιούσα το AdWords για να δημιουργήσω awareness για το προϊόν μου μέσα από διαφημίσεις κειμένων (ad texts), banners και video σε άλλα websites. Μέσα από το Display Network της Google αλλά και το YouTube, θα “ενημέρωνα” τους χρήστες για την ύπαρξη του προϊόντος μου, τα χαρακτηριστικά του και τα πλεονεκτήματά του.

Παράλληλα, θα είχα έτοιμες καμπάνιες μέσω του AdWords για το Google Search οι οποίες θα έδειχναν διαφημιστικά κείμενα σε όσους ξεκινούσαν να κάνουν αναζητήσεις για smartphones, αφού θα είχαν “ενημερωθεί” από τις διαφημίσεις στο Display Network για την ύπαρξή τους.

2. Μην κάνετε διαφήμιση AdWords, όταν το website σας δεν μετατρέπει (εύκολα) τους επισκέπτες σε πελάτες!

Ακόμα και το καλύτερο προϊόν της αγοράς να έχετε και στην καλύτερη τιμή, αν το website σας δεν είναι σωστά σχεδιασμένο ώστε να μετατρέπει του επισκέπτες σε πελάτες, είναι πολύ πιθανό να αποτύχετε με τις διαφημίσεις Google AdWords.

To AdWords δεν σταματά με το κλικ στο διαφημιστικό κείμενο, αλλά συνεχίζεται μέσα στο website και τελειώνει με την ολοκλήρωση του σκοπού της διαφήμισης, δηλαδή την πώληση. Αυτό είναι εύκολα κατανοητό στα eshops, όπου ο χρήστης:
1. Κάνει αναζήτηση στην Google ενός προϊόντος για να το αγοράσει
2. Ξεχωρίζει μια διαφήμιση του AdWords ανάμεσα σε άλλες
3. Κάνει κλικ στο διαφημιστικό κείμενο που παρουσιάζει το προϊόν
4. Καταλήγει στην σελίδα του προϊόντος (landing page)
5. Διαβάζει την περιγραφή, τυχόν κριτικές, κλπ
6. Πείθεται από τα κείμενα, τις εικόνες του προϊόντος, αλλά και (ασυναίσθητα) από τον σχεδιασμό του website, trust signs όπως πιστοποιήσεις ασφάλειας συναλλαγών, customer support, κλπ, για να αγοράσει το προϊόν
7.Το βάζει στο καλάθι, και
8.Με τα λιγότερα δυνατόν κλικς ολοκληρώνει την αγορά. Μετατρέπεται (convert) δηλαδή από επισκέπτη, λόγω διαφήμισης AdWords, σε πελάτη.

Όσο σημαντικά είναι τα πρώτα τρία σημεία ώστε να φέρουμε τους περισσότερους δυνατόν, ποιοτικούς επισκέπτες στο website με το μικρότερο δυνατόν κόστος ανά κλικ (CPC), τόσο σημαντικά είναι και τα επόμενα στάδια της αγοράς του προϊόντος. Όσο πιο εύκολα μετατρέπει το website τους επισκέπτες σε πελάτες, έχει δηλαδή υψηλό conversion rate τόσο πιο φθηνό είναι το διαφημιστικό κόστος ανά πώληση (CPA = Cost Per Acquisition)!

Αν εσείς που έχετε ένα eshop καθώς και ένας ανταγωνιστής σας, κάνετε διαφημίσεις στο AdWords με το ίδιο κόστος ανα κλικ, αλλά εσείς έχετε το διπλάσιο conversion rate, τότε οι διαφημίσεις σας μπορούν να είναι περισσότερο κερδοφόρες!

Είναι κρίμα να επενδύετε χρήματα για διαφήμιση στο AdWords και να μην έχετε επενδύσει σε ένα website που “πουλάει καλά”.

Ακόμα, όμως και αν δεν έχετε eshop επειδή τα προϊόντα ή υπηρεσίες σας δεν μπορούν να πωληθούν online, μπορείτε να κάνετε διαφημίσεις Google AdWords, ώστε να φέρετε επισκέπτες στο website σας τους οποίους θα μετατρέψετε σε ενδιαφερόμενους, δηλαδή θα επικοινωνήσουν μαζί σας ή θα σας δώσουν κάποια στοιχεία επικοινωνίας.

Σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να έχετε σε εμφανή σημεία στο website τα στοιχεία επικοινωνίας σας ή/και φόρμα επικοινωνίας. Τέτοιες περιπτώσεις επαγγελματιών μπορούν να είναι
-Γιατροί
-Δικηγόροι
-Μεταφορείς
-Εστιατόρια
-Κομμωτήρια
-Υδραυλικοί, κ.ο.κ.

Δείτε για παράδειγμα την αρχική σελίδα ενός template για wordpress website το οποίο είναι σχεδιασμένο για επαγγελματίες υγείας.
Παράδειγμα conversion rate optimized webiste
Παρατηρήστε τη φόρμα επικοινωνίας ακριβώς κάτω από το λογότυπο. Έχει τοποθετηθεί σε αυτό το σημείο ώστε να την βλέπει όποιος επισκέπτης μπαίνει στο website, αλλά και να μπορεί να στείλει εύκολα μήνυμα για κάποιο ραντεβού. Επίσης, δίπλα στο κουμπί υποβολής της φόρμας υπάρχει και τηλεφωνικός αριθμός για όσους δεν θέλουν να στείλουν μήνυμα αλλά να πάρουν τηλέφωνο.

3. Μην κάνετε διαφήμιση AdWords, αν δεν γνωρίσετε πώς να την κάνετε κερδοφόρα!

Όλοι μπορούν να κάνουν διαφήμιση AdWords με μερικές ώρες μελέτη και μερικές ώρες πρακτική. Πόσοι όμως μπορούν να το κάνουν αποτελεσματικά, δηλαδή οι διαφημίσεις στο AdWords να φέρνουν κέρδος; Εγώ όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με το internet marketing και ειδικότερα με το AdWords, συνάντησα λίγους που να το γνωρίζουν.

Αν ήδη κάνετε διαφημίσεις στο AdWords και
- ο λογαριασμός σας αποτελείται από μια καμπάνια με ένα – δύο adgroups (ομάδες διαφημίσεων), ή
- όλες οι λέξεις-κλειδιά είναι σε ευρεία αντιστοίχηση, ή
- δεν χρησιμοποιείτε αρνητικές λέξεις-κλειδιά, ή
-στέλνετε όλους τους επισκέπτες σας στην αρχική σελίδα του website σας, ή
-διαφημίζεστε από την ίδια καμπάνια στο Google Search αλλά και στο Display Network, ή
-θέλετε οι διαφημίσεις σας να εμφανίζονται πάντα στην πρώτη θέση, ή
-δεν γνωρίζετε τι είναι η Αναφορά Όροι Αναζήτησης (Search Terms Report)

τότε σταματήστε! Δεν γνωρίζετε AdWords. Αυτά που μόλις ανέφερα είναι μερικά μόνο από τα βασικά του AdWords, ανάμεσα στα δεκάδες άλλα.

4. Μην κάνετε διαφήμιση AdWords, όταν το προϊόν σας δεν έχει κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό

Αν το προϊόν σας δεν έχει κάποιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό που να το κάνει ελκυστικό τουλάχιστον σε ένα τμήμα της αγοράς σας, τότε η διαφήμιση στο AdWords, δύσκολα θα είναι κερδοφόρα. Οι υποψήφιοι πελάτες θα βλέπουν την διαφήμισή σας, θα μπαίνουν στο website σας κάνοντας κλικ πάνω της, αλλά τελικά πάρα πολύ λίγοι θα αγοράζουν. Το αποτέλεσμα θα είναι αυξημένα διαφημιστικά κόστη χωρίς αρκετές πωλήσεις. Την ίδια στιγμή, ένας ανταγωνιστής σας με καλύτερο προϊόν και (ίσως) καλύτερο website, θα βρίσκεται λίγο πιο πάνω ή λίγο πιο κάτω από το διαφημιστικό σας κείμενο περιμένοντας να πουλήσει τα δικά του προϊόντα.

Μιλώντας για πώληση προϊόντος από eshop, θα πρέπει να σκεφθείτε και όλες τις πιθανές υπηρεσίες γύρω από αυτό, οι οποίες μπορούν να το διαφοροποιήσουν από τους ανταγωνιστές σας. Σκεφθείτε για παράδειγμα προϊόντα όπως τα βιβλία. Το ίδιο βιβλίο το πουλάνε δεκάδες eshops, για το λόγο αυτό τα eshops προσφέρουν διάφορες υπηρεσίες ώστε να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό και αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Μερικά παραδείγματα είναι δωρεάν μεταφορικά, πολλούς τρόπους πληρωμής, δωρεάν επιστροφή, δωρεάν αντικατάσταση σε περίπτωση φθοράς, κλπ.

5. Μην κάνετε διαφήμιση AdWords, όταν τα οικονομικά σας δεν είναι σε καλή κατάσταση

Πιστεύω, το πρώτο πράγμα που θα σας ήρθε στο μυαλό διαβάζοντας αυτή την επικεφαλίδα θα ήταν ότι ο προϋπολογισμός (budget) που θα χρειαστεί να διαθέσετε στο AdWords δεν είναι αρκετός. Σίγουρα, αν τα χρήματα δεν είναι αρκετά, οι διαφημίσεις θα φέρουν λίγες πωλήσεις. Αν γίνουν σωστά, τότε οι πωλήσεις θα είναι κερδοφόρες, αλλά πάλι λίγες, δεν θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην κερδοφορία της επιχείρησης.

Ωστόσο, αυτό που θεωρώ σημαντικότερο είναι τα περιθώρια κέρδους που έχει μια επιχείρηση για κάθε μονάδα προϊόντος που πουλάει. Αν τα περιθώρια κέρδους σας είναι μεγαλύτερα από αυτά του ανταγωνισμού τότε θα έχετε την δυνατότητα να είστε πιο επιθετικοί με τις μέγιστες προσφορές σας (μεγ. CPC – max CPC). Έτσι, θα μπορέσετε να νικήσετε τους ανταγωνιστές σας, εμφανίζοντας τα διαφημιστικά σας κείμενα σε υψηλότερες θέσεις, με αποτέλεσμα να έχετε περισσότερα κλικς, δηλαδή επισκέπτες στο website σας και άρα, πωλήσεις! Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε, ακόμα και αν δεν έχετε, τώρα, να διαθέσετε πολύ μεγάλα ποσά για διαφήμιση με το Google AdWords, μακροπρόθεσμα, να τα αυξήσετε!

Όπως βλέπετε, οι περισσότεροι λόγοι για τους οποίους κάποιες φορές δεν πρέπει να κάνετε AdWords διαφήμιση, δεν έχουν καμιά σχέση με το AdWords. Έχουν να κάνουν με την οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησης καθώς και το website της. Αν η επιχείρηση και το website είναι σωστά στημένα, τότε μπορείτε να ξεκινήσετε για την κορυφή!

Αλήθεια εσείς έχετε ανακαλύψει άλλο λόγο για να μην κάνετε online διαφήμιση με το AdWords;

Κατεβάστε το Δωρεάν AdWords Ebook!

 

Post navigation