7 Αποτελεσματικοί Τρόποι για να Αυξήσετε το CTR των Διαφημίσεων Adwords

Κοιτάζοντας το Υψηλό CTR!

Ένα από τα θέματα του internet marketing για το οποίο έχουν γραφτεί χιλιάδες posts, είναι το CTR των διαφημίσεων στο AdWords. To Click Through Rate (CTR) ή στα ελληνικά η αναλογία κλικ/εμφανίσεων, είναι ένας αριθμός που προκύπτει όταν διαιρέσουμε τον αριθμό των κλικς σε ένα διαφημιστικό κείμενο με τον αριθμό τον εμφανίσεών του (impressions). Το CTR εκφράζεται ως ποσοστό. Για παράδειγμα αν μια διαφήμιση του AdWords εμφανιστεί εκατό φορές και οι χρήστες κάνουν κλικ 4 φορές, τότε λέμε ότι το CTR είναι 4%. Μέσα στο interface του AdWords θα δείτε το metric CTR σε επίπεδο καμπάνιας, adgroup (ομάδας διαφημίσεων), διαφημιστικών κειμένων και keywords.

Πριν δούμε κάποιους από τους βασικούς τρόπους για να αυξήσετε το CTR των διαφημίσεών σας, ας παρατείνουμε λίγο ακόμα την εισαγωγή με χρήσιμες πληροφορίες για το CTR.

Ο λόγος για τον οποίο έχουν γραφτεί τόσες χιλιάδες posts για το CTR είναι ότι επηρεάζει την απόδοση των λογαριασμών AdWords, σημαντικά. Σκεφτείτε ότι το CTR αποτελεί ένα δείκτη που αποκαλύπτει κατά πόσο οι διαφημίσεις μας αρέσουν στους χρήστες! Οι χρήστες όταν κάνουν αναζητήσεις στη Google, ουσιαστικά κάνουν ερωτήσεις, για τις οποίες περιμένουν ικανοποιητικές απαντήσεις.

Εκτός από τα οργανικά αποτελέσματα, τα διαφημιστικά κείμενα (πρέπει να) είναι απαντήσεις. Αν το διαφημιστικό κείμενο αποτελεί μια καλή απάντηση στην “ερώτηση” ενός χρήστη, τότε ο χρήστης είναι πολύ πιθανόν να του κάνει κλικ. Όσο πιο αυξημένο είναι το CTR των διαφημίσεων, τόσο πιο καλή είναι η απάντηση στην ερώτηση του χρήστη.

Έχετε υπόψη ότι η (καλή) απάντηση του διαφημιστικού κειμένου, πρέπει να συνεχίζεται και στην σελίδα στην οποία οδηγεί το διαφημιστικό κείμενο, δηλαδή, την landing page. Δεν έχει νόημα να πληρώνουμε χρήματα στην Google για κλικς στις διαφημίσεις μας και τελικά να μην πχ αγοράζει κανένας από το eshop μας.

Πάνω στο CTR, στηρίχθηκε η δημιουργία του Quality Score (Δείκτης Ποιότητας) στο AdWords. Ακόμα και σήμερα, το CTR επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το Quality Score. Όσο πιο μεγάλο είναι το CTR τόσο καλύτερα για το Quality Score. Αύξηση στο Quality Score, σημαίνει μείωση στο μέσο κόστος του κλικ, μείωση στην μέση θέση των διαφημίσεων (δηλαδή πιο ψηλά) και αύξηση στο μερίδιο εμφανίσης (impression share).

Ας δούμε τώρα μερικούς αποτελεσματικούς τρόπους αύξησης του CTR των διαφημίσεων στο AdWords.

1. Πολύ σφιχτά θεματικά adgroups για αυξημένο CTR

Τα σφιχτά θεματικά adgroups είναι adgroups που περιέχουν λέξεις-κλειδιά οι οποίες έχουν πολύ μεγάλη σχέση μεταξύ τους, περιγράφουν όλες τους ένα θέμα (theme). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλες οι λέξεις-κλειδιά μέσα σε ένα adgroup (ομάδα διαφημίσεων) θα έχουν κοινές τουλάχιστον 2 λέξεις.

Αυτές οι λέξεις θα πρέπει να εμφανίζονται στο διαφημιστικό κείμενο. Ιδανικά, θα πρέπει να εμφανίζονται στον τίτλο του διαφημιστικού κειμένου και στη διεύθυνση url εμφάνισης (display url). Αν είναι δυνατόν να εμφανιστούν και μια ακόμα φορά στο υπόλοιπο κείμενο με φυσικό τρόπο, τότε ακόμα καλύτερα!

Δείτε για παράδειγμα την διαφήμιση που ακολουθεί αυτόν τον κανόνα, όταν κάποιος κάνει αναζήτηση για cheap women shoes.

Παραδειγμα optimized ad text

Αυτή η διαφήμιση περιέχει όλους τους όρους της αναζήτησης στον τίτλο της αλλά και δύο από τις τρεις λέξεις στο display url. Επειδή δεν είναι δυνατόν να περιλαμβάνουμε κάθε φορά ολόκληρο τον όρο της αναζήτησης στον τίτλο ή σε κάποια άλλη γραμμή του διαφημιστικού κειμένου, για αυτό και πρέπει να περιλαμβάνουμε τουλάχιστον δυο βασικές λέξεις. Στην περίπτωση cheap women shoes, οι βασικές λέξεις είναι women και shoes.

Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα αύξησης CTR, η οποία προέρχεται από τη σωστή δομή των adgroups, μπορείτε να ακολουθήσετε την τεχνική των single keyword adgroups (SKAG). Τα single keyword adgroups αποτελούνται ουσιαστικά από λέξεις-κλειδιά οι οποίες είναι παραλλαγές (πληθυντικός, ενικός, συχνά ορθογραφικά λάθη, κλπ) μιας και μόνο λέξης-κλειδιού. Στο παραπάνω παράδειγμά μας, το single keyword adgroup για cheap women shoes, θα μπορούσε να αποτελείται από λέξεις-κλειδιά όπως: cheap women shoes, cheep women shoes, cheao woman shoes, women shoes cheap

Kαι για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα θα πρότεινα το κάθε single keyword adgroup να αποτελείται από λέξεις κλειδιά σε ένα μόνο τύπο αντιστοίχησης:

Adgroups με λέξεις-κλειδιά ένός τύπου αντιστοίχησης

2. Χρησιμοποιήστε επεκτάσεις διαφημίσεων (ad extension) για αύξηση CTR

Αν δεν χρησιμοποιείτε επεκτάσεις διαφημίσεων, ξεκινήστε τώρα! Αν ήδη χρησιμοποιείτε κάποια από τις επεκτάσεις διαφημίσεων, τότε ερευνήστε ποιες ακόμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Ένα από τα πλεονεκτήματα των επεκτάσεων διαφημίσεων είναι ότι αυξάνετε την επιφάνεια των διαφημίσεων σας στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google, η οποία οδηγεί σε αύξηση CTR.

Ειδικά από τότε που η Google ξεκίνησε να λαμβάνει υπόψη τις επεκτάσεις διαφημίσεων στον καθορισμό του Quality Score, είναι ακόμα πιο επιτακτική ανάγκη η σωστή χρήση τους.

Δείτε στο προηγούμενο παράδειγμα, ότι ο διαφημιζόμενος χρησιμοποιεί αρκετά ήδη επεκτάσεων διαφημίσεων όπως:
Επεκτάσεις συνδέσμων ιστότοπου (sitelink extensions)Fashion Boots – Clearance – Wedding Shoes – Prom Shoes
Επεκτάσεις κοινωνικών δικτύωνLightInTheBox has 1,725 followers on Google+
Επεκτάσεις προώθησης: Super Sale Ends in 2 Days – Ships in 24hrs

3. Χρησιμοποιήστε call to action στις διαφημίσεις σας

Τις διαφημίσεις στο Google Search τις κάνετε ώστε να παρακινήσετε τους χρήστες να κάνουν κάποια ενέργεια στο site σας η οποία θα σας αποφέρει κέρδος. Είναι πολύ αποτελεσματικό να τους λέτε στο διαφημιστικό κείμενο ποια είναι αυτή η ενέργεια που θέλετε να κάνουν!

Παραδείγματα calls to action:

“Αγοράστε online, Τώρα!”
“Κάντε Εύκολα Online Παραγγελία!”
“Διαβάστε Περισσότερα!”
“Ενημερωθείτε!”
“Κάντε Download!”

Η χρήση call to action αυξάνει και το CTR των διαφημίσεών σας, αφού αποκαλύπτει στους χρήστες ότι κάνοντας κλικ στο διαφημιστικό κείμενο, μπορούν να πραγματοποιήσουν στο website σας την ενέργεια για την οποία ξεκίνησαν την αναζήτησή τους.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τα call to actions και ως “φίλτρα”. Αν προσφέρετε κάποια υπηρεσία την οποία μπορείτε να πουλήσετε μόνο τηλεφωνικά, τότε χρησιμοποιώντας ένα call to action όπως Τηλεφωνήστε για να κάνετε Κράτηση!, αποτρέπετε τους χρήστες οι οποίοι θέλουν να αγοράσουν online, γλυτώνοντας άσκοπα κλικς!

4. Μην χρησιμοποιείτε τύπο ευρείας αντιστοίχισης (broad match)

Ο τύπος ευρείας αντιστοίχισης φέρνει κατά κανόνα μη ποιοτικούς επισκέπτες στο website. Οι λέξεις-κλειδιά σε broad match εμφανίζουν τα διαφημιστικά σας κείμενα πολλές φορές και για αναζητήσεις χρηστών που μικρή σχέση έχουν με το μήνυμα του διαφημιστικού. Δεν είναι λίγες οι φορές που η αναζήτηση του χρήστη δεν έχει καμιά σχέση με το μήνυμα του διαφημιστικού.

Αν, για παράδειγμα, ήσασταν ένας χρήστης ο οποίος ξεκινούσε την έρευνα του για να αγοράσει μια φωτογραφική μηχανή κάνοντας αναζήτηση φωτογραφική μηχανή canon και βλέπατε διαφήμιση για μπανιέρες, θα κάνατε κλικ;

Οι διαφημίσεις από λέξεις-κλειδιά σε τύπο ευρείας αντιστοίχισης όχι μόνο έχουν μειωμένο CTR αλλά είναι και λιγότερο κερδοφόρες.

Ο παραπάνω πίνακας δεν περιέχει λέξεις-κλειδιά σε τύπο ευρείας αντιστοίχησης (broad match) γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά σε broad match! Από τότε που η Google δημιούργησε τον τύπο αντιστοίχησης broad match modifier, δεν έχει νόημα να χρησιμοποιούμε τον broad match τύπο αντιστοίχησης.

Τον broad match τύπο αντιστοίχησης μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε σε ελάχιστες ειδικές περιπτώσεις, όπως όταν έχουμε budget για να κάνουμε εκτεταμένη έρευνα λέξεων-κλειδιών ή όταν, πάλι, έχουμε budget και θέλουμε να “σαρώσουμε” την αγορά μας.

5. Χρησιμοποιήστε αρνητικές λέξεις-κλειδιά για να αυξήσετε το CTR

Οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά δεν επιτρέπουν να εμφανίζονται τα διαφημιστικά μας κείμενα για αναζητήσεις χρηστών που δεν θέλουμε. Επιτυγχάνουμε έτσι, να αυξάνουμε τις πιθανότητες να εμφανίζουμε τα διαφημιστικά μας κείμενα μόνο σε χρήστες που πραγματικά αναζητούν αυτό που προωθεί το διαφημιστικό μας κείμενο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται το CTR των διαφημίσεων, αλλά και το conversion rate του website!

Στο post μου για την σωστή χρήση των αρνητικών λέξεων κλειδιών περιγράφω μερικούς αποτελεσματικούς τρόπους για να χρησιμοποιείτε σωστά τις αρνητικές λέξεις-κλειδιά.

6. Χρησιμοποιήστε σύμβολα και αριθμούς στις διαφημίσεις σας

Η χρήση συμβόλων και αριθμών κάνει τις διαφημίσεις να ξεχωρίζουν με αποτέλεσμα μεγαλύτερες πιθανότητες για κλικς.

Σύμβολα όπως θαυμαστικά (!), σήματα κατοχύρωσης ονόματος όπως ®, ™, αλλά και το σήμα για copyright ©, όπως και η συντομογραφία του “και” στα αγγλικά (& – ampersand), είναι μερικοί εύκολοι τρόποι για να σας βοηθήσουν να αυξήσετε το CTR των διαφημίσεών σας.

Επίσης, και η χρήση των αριθμών βοηθάει στην αύξηση του CTR. Αν σκέφτεστε να χρησιμοποιήσετε την τιμή των προϊόντων σας στις διαφημίσεις, ξανασκεφτείτε το! Τις περισσότερες φορές είναι πιο αποτελεσματικό να χρησιμοποιήσετε ένα ποσό έκπτωσης αντί για την τελική τιμή του προϊόντος. Ως καταναλωτής τι σας αρέσει περισσότερο να διαβάζετε; Ότι θα δώσετε 100 ευρώ για να αγοράσετε ένα προϊόν ή ότι θα κερδίσετε 20 ευρώ από την έκπτωση στο προϊόν;

Αν έχετε 24ωρη εξυπηρέτηση πχ τηλεφωνικό κέντρο, πείτε το στην διαφήμιση. Αν είναι και για τις εφτά ημέρες της εβδομάδας πείτε το και αυτό (24/7)!

7. Επεκτείνετε τον τίτλο του διαφημιστικού σας κειμένου για αύξηση CTR

Μπορείτε να επεκτείνετε τον τίτλο του διαφημιστικού σας, αυξάνοντας έτσι το CTR των διαφημίσεων σας. Αν θέλετε να γράψετε περισσότερους από 25 χαρακτήρες στον τίτλο του διαφημιστικού σας, υπάρχει ένας τρόπος να το επιτύχετε, με ορισμένους περιορισμούς.

Το διαφημιστικό κείμενο

Διαφημιστικό κείμενο με μικρό τίτλο
θα εμφανίζεται με αυτή τη μορφή στις θέσεις των διαφημίσεων που βρίσκονται δεξιά από τα αποτελέσματα αναζήτησης στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google.
Αν όμως το ίδιο κείμενο εμφανιστεί πάνω από τα αποτελέσματα, τότε θα έχει αυτή τη μορφή

Διαφημιστικό κείμενο με μεγάλο τίτλο

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι η τελεία στο τέλος της πρώτης γραμμής περιγραφής. Το ίδιο θα συμβεί αν αντί για τελεία χρησιμοποιήσετε θαυμαστικό ή ερωτηματικό. Ωστόσο, επειδή αυτά δεν θα εμφανίζονται, χρησιμοποιείστε καλύτερα την τελεία.

Τελειώνοντας, να συνοψίσουμε και να πούμε ότι το CTR είναι ένα βασικό metric σε κάθε λογαριασμό AdWords. Υψηλό CTR σημαίνει ότι οι χρήστες βρίσκουν τις απαντήσεις που χρειάζονται στα διαφημιστικά μας κείμενα. Αν το CTR των διαφημίσεών σας είναι μικρό, δοκιμάστε τους παραπάνω τρόπους για να το αυξήσετε!

Εσείς, έχετε δοκιμάσει κάποιο άλλο τρόπο για να αυξήσετε το CTR των διαφημίσεών σας;

Κατεβάστε το Δωρεάν AdWords Ebook!

Post navigation